آفتاب
گزارش مهر از وین؛

اشتون و ظریف دیدار کردند

 اشتون و ظریف دیدار کردند

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کشورمان در وین برای دیدار کردند.



به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قرار است ساعت 11:30 به وقت وین، ساعت 14 به وقت تهران  بایکدیگر دیدار کردند.

بر اساس این گزارش در این دیدار قرار بر این بود تصمیم گیری های اساسی درباره نحوه ادامه مذاکرات و احتمالا تمدید مذاکرات انجام شود.

روز گذشته چندین دور مذاکره بین ایران و آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گرفت و یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده اعلام کرد که مذاکرات روز جمعه متوقف خواهد شد. در عین حال محمد جواد ظریف شب گذشته گفت که مذاکرات قطعا تا دو سه روز آینده به توافق نخواهد رسید اما فرصت برای تصمیم گیری درباره روند مذاکرات و تمدید وجود دارد.

همچنین اوباما نیز شب گذشته خواستار تمدید مذاکرات شد. شایعات در وین درباره مدت زمان تمدید همچنان وجود دارد. بعضی احتمال 2 ماه تمدید را مطرح می کنند که از سوی اعضای نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای تکذیب می شود.

به هر حال روز گذشته رایزنی ها درباره شرایط و مدت زمان تمدید ادامه داشته است و اعلام شد که در دیدار امروز کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در این باره تصمیم گیری خواهد شد.
کد N397933

وبگردی