آفتاب
تحولات افغانستان/

عبدالله: توافق جدید بازنده ندارد/ مشروح نخستین مذاکرات با احمدزی

عبدالله: توافق جدید بازنده ندارد/ مشروح نخستین مذاکرات با احمدزی

عبدالله با اشاره به مشروح نخستین مذاکرات با اشرف غنی احمدزی اعلام کرد که در توافق جدید فردی بازنده نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های افغانستان گزارش دادند که عبدالله عبدالله گفته است براساس توافق جدید بازنده‌ ای وجود ندارد و در این وضعیت همه برنده هستند.

عبدالله عبدالله یکی از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفته که پیش از توافق با اشرف غنی احمدزی که با میانجیگری وزیر خارجه آمریکا صورت گرفته کشورش در آستانه بحران قرار داشته است.

عبدالله در نخستین مصاحبه‌ اش پس از دست یافتن به این توافق گفته که امیدوار است نتیجه آن افغانستان را به کشوری دارای نهادها و قوانین واقعی دموکراتیک نزدیک کند.

این نامزد انتخاباتی در مورد دیدار روز گذشته خود با اشرف غنی احمدزی گفت: این اولین دیدار رودروی ما پس از مدتها بود که در منزل احمدزی انجام شد و از اشرف غنی دعوت کرده ایم تا دیدار بعدی را وی نیز میزبانی کند.

وی با اشاره به ادامه گفتگوها درباره فرمول دولت وحدت ملی اعلام کرد: فکر می‌ کنم هم اکنون چشم انداز بهتری را برای آینده افغانستان داریم که یکی بخش فنی است که براساس آن آرای مردم افغانستان از طریق یک مکانیسم نظارت شده بین‌ المللی شمارش می‌ شود و دقیقا آرا تفتیش می‌ شود. این موضوع برای ما کلیدی بوده زیرا مشروعیت دولت آینده افغانستان بسیار مهم است.

عبدالله افزود: پس از آن چارچوب سیاسی میان دو طرف و همچنین اصلاحات برای حکومتداری مناسب و تقویت وحدت ملی مطرح است.

این نامزد انتخاباتی گفت که توافق میان دو طرف برگزاری لویه جرگه‌ را پیش بینی می‌کند که نظام افغانستان را از ریاستی به نظام پارلمانی تغییر می دهد که در آن هم رئیس جمهور و هم نخست وزیر وجود دارند.

کد N397863

وبگردی