آفتاب

مراسم نخستین شب از لیالی قدر در آنکارا و استانبول برگزار شد

مراسم نخستین شب از لیالی قدر در آنکارا و استانبول برگزار شد

آنکارا – ایرنا – مراسم نخستین شب از لیالی قدر و عزاداری شهادت اولین شهید محراب مولای متقیان امام علی (ع) چهارشنبه شب در آنکارا و استانبول با حضور صدها تن از کارکنان نمایندگیهای ایران و ایرانیان مقیم و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با نوزدهمین شب ماه مبارک رمضان آئین ویژه احیای شب قدر همراه با عزاداری شهادت مولای متقیان امام علی (ع) با حضور کارکنان نهادهای ایرانی ، کارکنان سرکنسولگری و جمعی از ایرانیان مقیم به اتفاق خانواده هایشان در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیات الهی و قرائت دعای جوشن کبیر ، حجت الاسلام حسینی به تبیین اهمیت قدر و روایات وارده در این زمینه پرداخت و سپس آقای روزبهانی مداح اهل بیت به قرائت اشعار و سینه زنی در وصف امام علی (ع)پرداختند.

در پایان ، مراسم احیا و قرآن سرگرفتن و قرائت ادعیه مخصوص بصورت جمعی اجرا گردید.

علاوه بر برگزاری برنامه های شبهای قدر در سالن اجتماعات سرکنسولگری در شبهای بیست و یکم و بیست و سوم رمضان، مسجد ایرانیان استانبول نیز در این شبها برنامه های باشکوه نماز جماعت ، افطار عمومی و قرائت ادعیه با حضور علاقمندان به قرآن و عترت را برگزار می کند.

همچنین کلیه مساجد متعلق به پیروان اهل بیت (ع) در استانبول نیز در این شبها پذیرای انبوه مومنان و برپائی نیایش های جمعی شب قدر خواهد بود.

شب گذشته دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت نیز در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران گردهم آمده و اولین شب از لبالی قدر را احیا کردند. در این مراسم که اعضای تیم نوجوانان والیبال ایران و دهها تن از دانشجویان ایرانی شاغل در دانشگاههای آنکارا نیز حضور داشتند.

تیم نوجوانان والیبال ایران برای اردوی آمادگی در آنکارا به سر می برد.

خاورم/2011**1566
کد N397815

وبگردی