آفتاب

شیعیان تایلند و ایرانیان مقیم در سوگ مولای خوبی ها

شیعیان تایلند و ایرانیان مقیم در سوگ مولای خوبی ها

کوالالامپور - ایرنا - طنین نغمه ها و زمزمه های یارب یارب شیعیان تایلند و ایرانیان مقیم و محبین اهل بیت (ع) در نخستین شب از لیالی پر برکت و نورانی قدر و در سایه سار غم آلود ضربت ناکثین بر فرق مولای خوبی ها، فضای معنوی مساجد و حسینیه های این کشور جنوب شرق آسیا را سرشار از سوز و نیاز و اشک و ماتم کرد.

به گزارش ایرنا، شیعیان تایلند و ایرانیان مقیم بانکوک پایتخت این کشور شب گذشته با بر سر گذاشتن قرآن، مراسم پرفیض احیاء را تا پاسی از سحر برگزار کردند.

شیعیان تایلند که بسیاری از آن ها در جنوب این کشور زندگی می کنند در شب قدر و در کشاکش پیوند دل های حزین و اشک های جاری، آرزوها و حاجات خود را از مطلق بی نیاز طلب کردند.

به همین مناسبت شب گذشته مراسم لیالی پربرکت قدر و احیاء و شب زنده داری با حضور حسین کمالیان سفیر و مصطفی نجاریان زاده رایزن فرهنگی ایران و مسئول نمایندگی جامعه المصطفی (ص) و جمعی از ایرانیان مقیم تایلند در بانکوک برگزار شد.

اعضای گروه قرآنی و تواشیح ˈسلامˈ اعزامی از ایران نیز در آیین لیالی قدر در بانکوک که در حسینیه ولایت رایزنی فرهنگی برگزار شد به اجرای تواشیح پرداختند و ˈمجید فقیهˈ قاری برجسته کشورمان آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد.

حجت الاسلام کریمی قدوسی نماینده جامعه المصطفی (ص) در تایلند نیز طی سخنانی به فضایل ماه مبارک رمضان و ویژگی های امیرالمومنین حضرت علی (ع) پرداخت و مراسم احیاء را برگزار کرد.

آساق**1611
کد N397681

وبگردی