آفتاب

دیدار عباس با نبیل‌العربی و ابومرزوق در مصر برای بررسی آتش‌بس غزه

دیدار عباس با نبیل‌العربی و ابومرزوق در مصر برای بررسی آتش‌بس غزه

تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه براساس طرح مصر ادامه دارد و در همین راستا محمود عباس در قاهره با نبیل العربی و موسی ابومرزوق دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب درخصوص فرصت‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه براساس طرح مصر و همچنین راه‌های اجرایی مصوبات شورای اتحادیه عرب و حضور در شورای امنیت برای حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین بحث و گفت‌وگو کردند.

عباس همچنین با موسی ابومرزوق، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس درخصوص تحولات اوضاع در منطقه و طرح آتش‌بس مصر گفت‌وگو کرد.

در همین حال عزام الاحمد، از رهبران جنبش فتح در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ابومرزوق روز چهارشنبه با مسوولان مصری دیدار کرده و پاسخ این جنبش به طرح مصر برای آتش‌بس در غزه و اصلاحاتی که خواهان آن است، اعلام کرد.

عزام الاحمد اعلام کرد: تماس‌ها میان تمامی طرف‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس ادامه دارد. قرار است که عباس با سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز دیدار کند و امروز (پنجشنبه) نیز دیداری با عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر داشته باشد.

در همین حال غازی حمد، از رهبران حماس اعلام کرد که طرف‌های دیگری همچون قطر و ترکیه در کنار مصر دست به اقدامات برای آتش‌بس می‌زنند.

زیاد النخاله، معاون دبیرکل جهاد اسلامی نیز بنا به درخواست مصر وارد قاهره شد تا پیشنهادهای مطرح شده درخصوص آتش‌بس را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام

کد N397529

وبگردی