آفتاب

رژیم صهیونیستی گذرگاه تجاری کرم ابوسالم را بست

رژیم صهیونیستی گذرگاه تجاری کرم ابوسالم را بست

تهران-ایرنا- یک مقام فلسطینی گفت : مقام های رژیم صهیونیستی اعلام کردند گذرگاه تجاری ˈ کرم ابوسالم ˈواقع در جنوب نوار غزه از امروز (پنجشنبه) تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبریˈ الیوم السابع ˈ نظمی مهنا رییس هیات کل گذرگاه ها و مرزهای تشکیلات خودگردان فلسطین گفت : مقام های اسراییل اعلام کردند این گذرگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل و بسته خواهد بود.

وی افزود : اسراییلی ها علت این کار را شرایط امنیتی کنونی اعلام کردند.

غزه از طریق هفت گذرگاه با جهان خارج در ارتباط است که شش گذرگاه آن تحت کنترل رژیم صهیونیستی است و تنها گذرگاه خارج از کنترل این رژیم ، گذرگاه مرزی ˈ رفح ˈ است که در مرزهای فلسطین و مصر قرار دارد و مصر نیز چند روز پیش این گذرگاه را بست.

نوارغزه از سال 2007 تحت محاصره قرار گرفته است که این شرایط باعث کاهش استانداردهای زندگی، افزایش بی سابقه بیکاری و فقر شده است.

رژیم آپارتاید اسرائیل حقوق اساسی نزدیک به یک میلیون و 700 هزار فلسطینی ساکن غزه را نادیده گرفته و آنان را از آزادی تردد، برخورداری از شغل با دستمزد مناسب و همچنین بهره مند بودن از امکانات بهداشتی و آموزشی لازم و کافی محروم کرده است.

رژیم صهیونیستی از دوشنبه شب هفته گذشته دست به حملات گسترده ای ضد فلسطینی ها در نوار غزه زده و بر اساس اعلام ˈ اشرف القدرة ˈ سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ، بر اثر حملات صهیونیست ها تاکنون 226 فلسطینی به شهادت رسیده و حدود یکهزار و 673 تن نیز زخمی شده اند.

خاورم **2041** 1064
کد N397503

وبگردی