آفتاب

علمای مسلمان هند کشتار مردم غزه را محکوم کردند

علمای مسلمان هند کشتار مردم غزه را محکوم کردند

دهلی نو – ایرنا - شورای بین المللی علمای شیعه هند حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینیان را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، شورای بین المللی علمای شیعه هند در نشست روز چهارشنبه خود در منطقه کشمیری گیت در دهلی تاکید کرد، حملات رژیم اسراییل به غزه باید هرچه سریعتر متوقف شود در غیر اینصورت عواقب بدی برای این رژیم خواهد داشت.

دراین حال علمای اهل تسنن هند نیز در سخنرانی های خود در مجامع و نشست های گوناگون با محکوم کردن جنایات رژیم اسراییل در غزه ، پایان هرچه سریعتر این حملات را خواستار شدند.

امامان جمعه و جماعت مساجد شیعه و سنی در شهرهای مختلف هند در آیین های مختلف مربوط به ماه رمضان بر پایان هرچه سریع تر کشتار مردم در فلسطین تاکید کردند.

در روزهای گذشته شهرهای مختلف هندوستان شاهد برگزاری تجمعات اعتراض آمیز گسترده در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بوده است.

شخصیت های سیاسی ، اجتماعی و مذهبی ، اساتید دانشگاه ، دانشجویان ، مسئولان و اعضای سازمان ها و اتحادیه های اسلامی و اقشار مختلف مردم از جمله شرکت کنندگان در این تجمعات اعتراض آمیز بودند.

یکی از این تجمعات این هفته مقابل نمایندگی رژیم صهیونیستی در دهلی نو برگزار شد که با درگیری پلیس با تظاهرکنندگان همراه بود.

مردم هندوستان اعلام کرده اند در روزهای آینده و در آستانه روز جهانی قدس نیز به اعتراضات و تجمعات خود در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.

علما ، شخصیت ها و اقشار مختلف مسلمانان هند همچنین اعلام کرده اند امسال به صورت چشمگیر و با حضور گسترده تری در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور می یابند تا حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند.

هندوستان با حدود 200 میلیون مسلمان یکی از بزرگترین مراکز تجمع مسلمانان در جهان به شمار می آید.

آساق**2167** 275 **
کد N397492

وبگردی