آفتاب

258 نظامی اوکراینی در درگیریهای شرق این کشور کشته شدند

258 نظامی اوکراینی در درگیریهای شرق این کشور کشته شدند

مسکو- ایرنا - سخنگوی شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین اعلام کرد: از اغاز عملیات ضدتروریستی در مناطق شرق و جنوب اوکراین 258 نظامی اوکراینی در این عملیات جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ˈآندری لیسنکوˈ روز چهارشنبه در نشستی خبری در کی یف گفت: از اغاز عملیات ضدتروریستی، 258 عضو ارتش اوکراین در درگیری های شرق این کشور کشته و 922 نفر دیگر هم مجروح شده اند.

وی افزود: در این درگیریها 45 نفر از پرسنل ارتش اوکراین به گروگان گرفته شده اند.

سخنگوی شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین همچنین گفت که طی شبانه روز گذشته 11 نظامی ارتش اوکراین در مناطق عملیات های نظامی در شرق اوکراین کشته شدند.

وزارت بهداشت اوکراین هم امروز اعلام کرد که از زمان آغاز این عملیات نظامی تاکنون 478 غیرنظامی کشته و بیش از یکهزار و 300 تن دیگر زخمی شده اند.

طی این عملیات ساختمان های زیادی ویران شده است و ده ها هزار اوکراینی نیز مجبور شده اند از خانه های خود بگریزند.

گزارش های رسانه های خبری هم حاکی است که نیروهای امنیتی اوکراین و شبه نظامیان در منطقه دونتسک و لوهانسک همچنان به شدت درگیر هستند و همزمان نیروهای مسلح اوکراین در حال انجام عملیات برای بازپس گیری این مناطق است.

از زمان آغاز عملیات نظامی اوکراین علیه شبه نظامیان جدایی طلب در شرق این کشور از اواسط ماه آوریل، ارتش اوکراین از خودروهای نظامی، آتشبار سنگین و حملات هوایی استفاده کرده است.

اروپام/2242**518**1859
کد N397416

وبگردی