آفتاب
آلن ایر در گفت‌و‌گو با ایسنا:

امکان تمدید مذاکرات در صورت توافق بر منطقی بودن آن وجود دارد

امکان تمدید مذاکرات در صورت توافق بر منطقی بودن آن وجود دارد

سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا گفت: اگر همه طرف ها به این نتیجه برسند که تمدید مذاکرات منطقی است، امکان تمدید وجود دارد.

آلن ایر در گفت و گو با خبرنگار انرژی هسته ای خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا اعزامی به وین با اشاره به اخبار مربوط به توقف مذاکرات و تمدید آن گفت: امروز چهارشنبه قرار است وزیر خارجه آمریکا با رییس جمهور درباره مذاکراتش در وین دیدار و جمع بندی خود راارایه دهد. یکی از موضوعاتی که در این دیدار مطرح است امکان تمدید مذاکرات است و اینکه آیا در این مقطع امکان تمدید وجود داشته و امری منطقی است یا نه؟

ایر ادامه داد: ما نیز در وین با هیات ایرانی و همکارانمان درباره امکان تمدید صحبت کردیم اما هنوز هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که ما هنوز در تلاشیم تا به جلو حرکت کنیم و دیدارهای مختلفی در این چارچوب در جریان است و از تلاش دست برنداشتیم.

وی گفت: اگر همه طرف ها به این نتیجه برسند که تمدید مذاکرات منطقی وامکانپذیر است، زمینه تمدید وجود دارد.

از سوی دیگر، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، عصر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران خبر توقف مذاکرات در روز جمعه را تکذیب کرد.

ساعاتی پیش یک عضو تیم مذاکره‌کننده ایران به ایسنا اعلام کرده بود که به احتمال قوی مذاکرات در روز جمعه متوقف و به مدت حدود دو ماه تمدید می‌شود.

وی در عین حال گفت که هیات ایرانی هنوز درخواست تمدید مذاکرات را نپذیرفته است.

از ظهر روز چهارشنبه اخباری در خصوص توقف مذاکرات در روز جمعه و تمدید گفت‌وگو ها منتشر شده است. این اخبار یک روز بعد از آنکه جان کری، وین را به مقصد واشنگتن ترک کرد به طور جدی در فضای رسانه های آمریکایی شنیده شد.

انتهای پیام

کد N397342

وبگردی