آفتاب

شخصیت های شیعه و سنی هند تروریسم علیه مردم عراق و غزه را محکوم کردند

شخصیت های شیعه و سنی هند تروریسم علیه مردم عراق و غزه را محکوم کردند

دهلی نو - ایرنا - شخصیت های شیعه و سنی هندوستان روز چهارشنبه در همایش مقابله با تروریسم، جنایات همزمان رژیم صهیونیستی در غزه و تکفیری ها در عراق را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین همایش که در مرکز فرهنگی اسلامی هند در دهلی نو برگزار شد جمع زیادی از علما و شخصیت های برجسته مذهبی هند، شخصیت های سیاسی و دیپلماتیک از کشورهای مختلف و صاحب نظران و اندیشمندان حضور داشتند.

سخنرانان کشتار مردم در غزه و عراق را یک برنامه مشترک با رهبری آمریکا دانستند که برای تضعیف مسلمانان و در راستای امن قرار دادن رژیم صهیونیستی اجرا شده است .

شخصیت های هندی دراین همایش با عنوان ˈمقابله با تروریسم در عراق و حملات اسراییل به غزه ˈ برلزوم اتحاد مسلمانان تاکید و دیدگاه های خود را برای پایان دادن به جنایات علیه مردم منطقه بیان کردند.

حاضران دراین همایش با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، اقدام جدی مجامع بین المللی بویژه سازمان ملل متحد را برای توقف هرچه سریعتر کشتار غیرنظامیان که در بین آنان کودکان و زنان دیده می شوند، خواستار شدند.

شرکت کنندگان به احترام قربانیان غزه یک دقیقه سکوت کردند.

مولانا ˈیحیی بخاریˈ از شخصیت های برجسته اهل تسنن هند و امام جماعت مسجد جامع دهلی کشتار مردم در غزه و عراق را بسیار تاسف بار دانست و تاکید کرد: آمریکا و غرب با همکاری اسراییل توطئه ای را علیه مسلمانان به کار بسته اند تا از طریق ایجاد اختلافات مذهبی و مطرح کردن جدایی شیعه و سنی به اهداف شوم خود دست یابند.

وی با اشاره به کشتار بی رحمانه در غزه اظهار داشت: آمریکا و غرب همواره شعار دفاع از حقوق بشر سر می دهند اما اکنون شاهدیم هزاران غیر نظامی از جمله زنان و کودکان با سلاح های پیشرفته اسراییلی در غزه و نیز توسط گروه های تروریستی در عراق به خاک و خون کشیده و قتل عام می شوند اما مدعیان حقوق بشر سکوت اختیار کرده اند و چشمان خود را بسته اند.

این شخصیت هندی بر ضرورت وحدت و اتحاد مسلمانان تاکید کرد و گفت: دشمنان تلاش می کنند مسلمانان را تروریست معرفی کنند در حالیکه اسلام به شدت با ترور و خشونت مخالف بوده و آن را محکوم می کند.

مولانا بخاری با اشاره به اینکه توطئه ها صددرصد از سوی آمریکا طراحی می شود، گفت: آمریکا می داند که اگر روزی مسلمانان مشکل نداشته باشند آن وقت مرگ اسراییل فراخواهد رسید.

مولانا سید ˈمحسن تقوی ˈ امام جمعه و جماعات مسجد شیعیان در دهلی دیگر سخنران این همایش فجایع و کشتار مردم بی گناه در غزه را بسیار غم انگیز توصیف کرد و گفت: در این برهه شیعه و سنی باید در کنار هم با اتحاد و همدلی یکپارچگی خود را در مقابل توطئه های دشمنان حفظ کنند .

وی با محکوم کردن جنایات بی رحمانه رژیم اسراییل در غزه و اقدامات تروریستی تکفیری ها در عراق، اظهار داشت: اعضای داعش ادعا می کنند که مسلمانند در حالیکه آنان هیچ رابطه ای با اسلام ندارند و براساس آموزش هایی که فراگرفته اند جنایت انجام می دهند .

این شخصیت مسلمان هند با اشاره به توطئه های آمریکا و غرب برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان، گفت: آمریکا با همکاری رژیم اسراییل ضمن حمایت از گروه های افراطی و تکفیری تلاش می کند از اسلام چهره ای خشن و غیر واقعی نشان دهد و بنابراین همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی ضمن وحدت و بیداری وظیفه سنگینی برعهده دارند.

وی به جمله ای از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند که آنچه در غزه می گذرد نشانه غفلت مسلمانان است.

مولانا تقوی با اشاره به پیچیدگی اوضاع در منطقه گفت: اگر غفلت ها ادامه داشته باشد بزرگترین ضربه را از دشمن خواهیم خود.

وی تصریح کرد: رسانه های وابسته به غرب تلاش دارند در افکار جهانی جا بیاندازند که داعش یعنی سنی و از یک سوی دیگر این تبلیغات را راه انداخته اند که حکومت در عراق در دست گروهی شیعه است و پس از آن ما می بینم عده ای آموزش دیده ابتدا کشتار می کنند بعد اعلام خلافت.

وی تاکید کرد: این طراحی پیچیده برای تشویش و گمراهی اذهان عمومی است و آمریکا می خواهد جابیاندازد که داعش داروی حل مشکلات منطقه است.

وی افزود: هدف اصلی آمریکا تجزیه عراق و کم کردن قدرت مسلمانان است تا وقتی رژیم صهیونیستی کشتار می کند کسی نباشد حتی محکوم کند.

ˈمحمد احمدˈ رییس جماعت اسلامی هند نیز دیگر سخنران این سمینار بود که به شدت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و اقدامات تروریستی داعش در عراق را محکوم کرد.

وی گفت: حملات بی رحمانه رژیم اسراییل به زنان و کودکان و مردم بی گناه غزه اقدامی تروریستی و ضد بشری است که باید به شدت محکوم و سریعا متوقف شود.

این شخصیت هندی تاکید کرد که احاد مردم هند با تروریسم در هرجای دنیا از جمله آنچه امروز در عراق و غزه انجام می شود مخالف هستند و آن را محکوم می کنند.

آساق**۲۱۶۷ ** 275 **
کد N397332

وبگردی