آفتاب

حمله راست‌های افراطی انگلیس به مسجدی در جنوب لندن

حمله راست‌های افراطی انگلیس به مسجدی در جنوب لندن

گروهی از آشوب‌طلبان جنبش راست افراطی انگلیس موسوم به جنبش «اول انگلیس» به بهانه مقابله با تبعیض جنسی به یک مسجد در جنوب این کشور حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جنبش راست افراطی انگلیس با نام اول انگلیس «Britain First» در سال 2011 از سوی اعضای سابق حزب ملی انگلیس تاسیس شد.

گروهی از افرادی که خود را متعلق به این جنبش می‌دانند، به مسجدی در شهر «کرایفورد»، واقع در جنوب شرق لندن حمله کرده و گفتند هدف آن‌ها مقابله با تبعیض جنسی است!

این گروه راست افراطی فیلمی از حمله خود را در اینترنت منتشر کردند و شعار آن‌ها در این فیلم این است: «نیروی دفاعی جنبش اول انگلیس. بدون ترس. بدون عقب‌نشینی. بدون تسلیم» در این فیلم پنج فعال متعلق به این جنبش وارد این مسجد شده و در ابتدا خواهان گفت‌وگو با امام جماعت این مسجد برای حذف علامت‌های مربوط به ورودی‌های زنان و مردان می‌شوند. آن‌ها با نخستین فردی که در مسجد می‌بینند، شروع به بحث کرده و با وجود آنکه این فرد از آن‌ها می‌خواهد کفش‌هایشان را پیش از ورود در بیاورند، آن‌ها به او اعتنا نمی‌کنند. آن‌ها به این فرد می‌گویند: «ما تنها زمانی به مساجد شما احترام می‌گذاریم که شما به زنان احترام بگذارید.»

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس انگلیس چند ساعت پس از حمله آن‌ها اقدام به تفتیش منازل آن‌ها کرده است. یک سخنگوی پلیس گفت که گزارش ناآرامی به پلیس مخابره شده اما هیچ فردی دستگیر نشده است.

این حمله یکی از چندین حمله‌ای است که جنبش راست افراطی «اول انگلیس» طی چند سال پس از تاسیس آن انجام داده است. این گروه مشهور است به اینکه گشت‌هایی موسوم به «گشت‌های حمایت از مسیحیان» در مناطقی که تنوع قومی در انگلیس دارند، به راه انداخته و به مسلمانان انجیل می‌دهد!

انتهای پیام

کد N397193

وبگردی