آفتاب

حمایت سازمان ملل از طرح آتش‌بس مصر/ بلر: زمان برای توقف درگیری رو به پایان است

حمایت سازمان ملل از طرح آتش‌بس مصر/ بلر: زمان برای توقف درگیری رو به پایان است

تونی بلر و وزیر خارجه مصر بر ضرورت برقراری هرچه سریعتر آتش بس تاکید و طرح مصر را برای توقف درگیری‌های کنونی، بهترین راه اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس و فرستاده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه در کنفرانسی مطبوعاتی با وزیر خارجه مصر تاکید کرد که از طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس به طور کامل حمایت می‌کند.

وی گفت: تنها راه برای تشکیل کشور مستقل فلسطین برقراری صلح و همزیستی در کنار "کشور اسرائیل" است. جامعه جهانی خواهان تشکیل دو کشور و همزیستی مسالمت آمیز آنها در کنار یکدیگر است.

بلر ادامه داد: ما از تشکیلات خودگردان حمایت می‌کنیم. طرح مصر به بازسازی غزه منتهی می‌شود.

وزیر خارجه مصر نیز تاکید کرد که طرح آتش‌بس کشورش برای توقف خونریزی‌هاست و می‌تواند به تنش‌ها پایان دهد.

بلر در ادامه اعلام کرد ما تلاش می‌کنیم که غزه به جهان خارج دسترسی داشته باشد و امکان ارتباط برای آن فراهم شود.

نخست وزیر پیشین انگلیس در سخنان دیگری و در مصاحبه‌ با شبکه خبری بی.بی.سی نیز گفت: حملات اسرائیل، برنامه‌ها برای یافتن راه‌حل بلند مدت در حل بحران غزه را مخدوش می‌کند.

نخست‌وزیر پیشین انگلیس هشدار داد که اسرائیل و حماس به یکدیگر در یک دوره‌ و سریعا نمی‌توانند اعتماد نمی‌کنند و هیچگاه هم این اعتماد به وجود نمی‌آید.

پیش از نقض آتش‌بس غزه، بلر این آتش‌بس میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را مورد استقبال قرار داد و ابراز امیدواری کرد که این یک فرصت مناسب برای دستیابی به یک راه حل بلندمدت و کامل برای غزه است.

وی افزود: چنین آتش‌بسی باعث توقف کشتارها و حملات راکتی و تغییر شگرف در غزه می‌شود. زمان برای حل درگیری غزه رو به اتمام است.

انتهای پیام

کد N397167

وبگردی