آفتاب

آلمان، روسیه را به اعمال تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا تهدید کرد

آلمان، روسیه را به اعمال تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا تهدید کرد

تهران-ایرنا- دولت آلمان از روسیه به دلیل ناکامی در انجام تعهدات توافق شده در ماه جاری میلادی با هدف کاهش خشونت ها در اوکراین انتقاد و اعلام کرد که اتحادیه اروپا همچنان آماده بوده تا در صورت نیاز تحریم های بیشتری علیه مسکو اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی ˈآنگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان اعلام کرد که وی با روسای جمهوری آمریکا و اوکراین روز گذشته گفت گو کرد. همه طرفین نسبت به ایتکه شبه نظامیان حامی روسیه هنوز به مذاکرات میان کی یف، مسکو و میانجی گران غرب نپیوسته اند، ابراز نارضایتی کردند.

ˈاستفن سیبرتˈ افزود: آنها همچنین توافق کردند که روسیه تاکنون نتوانسته انتظارات توافق شده دوم ژوئیه میان وزیران خارجه آلمان، اوکراین، روسیه و لهستان را برآورده کند. مرکل در این رابطه با پوتین صحبت کرده است.

این در حالی است که ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهوری اوکراین نیز از اتحادیه اروپا خواست تا در نشست امروز سران این اتحادیه در بروکسل تدابیر شدیدتری را علیه روسیه وضع کند. پوروشنکو با ˈهرمان ون رامپویˈ رییس شورای اروپا گفت وگو کرده و وضعیت شدید درگیری ها را در شرق اوکراین به اطلاع وی رسانده است.

دیپلمات ها در بروکسل می گویند: سران اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در بروکسل، احتمالا تحریم های جدیدی را علیه روسیه وضع می کنند؛ اما این تحریم ها به اندازه تدابیر شدید اقتصادی که امریکا قصد دارد علیه روسیه اعمال کند، نیست

رسانام**9234**1010
کد N397166

وبگردی