آفتاب

ورود ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به مرز روسیه-اوکراین

ورود ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به مرز روسیه-اوکراین

تهران-ایرنا- دفتر اطلاع رسانی سازمان امنیت و همکاری اروپا روز چهارشنبه گزارش داد که یک گروه ارزیاب از این سازمان وارد مرز اوکراین- روسیه شد و قرار است از ایست بازرسی های دو منطقه دونتسک و گوکوو بازدید کنند.

به گزارش خبرگزاری نووستی، براساس گزارش ها، یک تیم کارشناسی سازمان امنیت و همکاری اروپا امروز وارد منطقه روستوف شدند. این تیم کارشناسی به دعوت روسیه وارد این منطقه مرزی شدند.

قرار است اعضای این تیم کارشناسی با مقام های منطقه ای دیدار و ماموریت آنها تا 19 ژوئیه به طول خواهد انجامید.

وزارت خارجه روسیه به تازگی اعلام کرد که از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا دعوت کرده تا در دو گذرگاه مرزی گوکوو و دونتسک در مرز روسیه با اوکراین حضور یابند تا بر اوضاع نظارت داشته باشند.

روسیه اعلام کرد که این اقدام نشان دهنده حسن نیت مسکو است.

دعوت روسیه از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا پس از آن انجام شده است که مرگبارترین حمله در یک ایست بازرسی مرزی روسیه – اوکراین که در خاک روسیه بود رخ داد که در این حادثه یک عیرنظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

پس از این حادثه روسیه به شدت به اوکراین اعتراض کرد و این حادثه را اقدامی تحریک آمیز خواند که پیامدهایی نیز به دنبال خواهد داشت.

روز گذشته گزارش شد که وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده که تعدادی از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا روز چهارشنبه /امروز/ در مرز این کشور و اوکراین مستقر می شوند.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای خواستار اعزام تعدادی از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به مرزهای این کشور با اوکراین شده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: مسکو با وخیم شدن شرایط حاکم بر این منطقه و نیز با هدف نشان دادن حسن نیت خود خواستار حضور ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در مناطق مرزی این کشور با اوکراین شد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود همچنین ابراز تاسف کرد که تمامی ابتکارات مسکو با برخوردها و رفتارهای غیرسازنده برخی از هیاتهای نمایندگی سازمان امنیت و همکاری اروپا و بویژه با برخوردهای ناسالم هیات نمایندگی انگلیس روبه رو می شود.

رسانام**9234**1144**1010
کد N397106

وبگردی