آفتاب

جسد سفیر گرجستان در دوره جنگ 2008 با روسیه پیدا شد

جسد سفیر گرجستان در دوره جنگ 2008 با روسیه پیدا شد

به گفته دادستانی گرجستان، جسد سفیر پیشین این کشور در روسیه طی جنگ بین دو کشور در سال 2008، در حالی که به ضرب گلوله کشته شده بود، در ماشینش پیدا شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته دادستانی گرجستان، تحقیقاتی برای کشف علت مرگ او و اینکه آیا علتی برای خودکشی‌اش وجود داشته آغاز شده است.

اروسی کیتسماریشویلی 50 ساله درگذشته دوست و متحد میخاییل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق گرجستان بود و بعدا او را به علت تصمیم‌اش درباره جنگ گرجستان و روسیه مورد انتقاد قرار داد.

ماموران تحقیق اعلام کردند که یک اسلحه در کنار جسد کیتسماریشویلی پیدا شده که معتلق به خود اوست اما اینکه آیا این گلوله از این اسلحه شلیک شده است هنوز مشخص نیست.

کیتسماریشویلی بعد از جنگ 2008 گرجستان با روسیه در یک کمیته تحقیق درباره این جنگ شهادت داده بود که گرجستان به این دلیل به روسیه حمله کرد که اشتباها گمان می‌کرد آمریکا در این جنگ علیه روسیه از آن‌ها حمایت می‌کند؛ اتهاماتی که البته توسط ساکاشویلی "بی معنی" خوانده شد.

با این حال مسکو حمایت‌های آمریکا از ساکاشویلی را طی این جنگ محکوم کرد و مناطق جدا شده گرجستان در شمال اوستیا و آبخازیا را بعد از جنگ به عنوان مناطق خودمختار شناخت.

جنبش اتحاد ملی ساکاشویلی در انتخابات ملی دو سال پیش شکست خورد و دوره ریاست جمهوری‌اش در نوامبر سال گذشته به پایان رسید.

کیتسماریشویلی طی سال‌های 11-2010 به عنوان رهبر گروه مخالف در "حزب گرجستان" فعالیت کرد و ماه گذشته برای تصاحب سمت شهرداری در راستاوی، شهر مادری‌اش تلاش کرد اما در مقابل نامزدی از حزب دیگر شکست خورد.

انتهای پیام

کد N397038

وبگردی