آفتاب
پیو گزارش داد:

دلایل دشمنی  با آمریکا و چین/فیلیپین آمریکایی در کنار پاکستان چینی

دلایل دشمنی  با آمریکا و چین/فیلیپین آمریکایی در کنار پاکستان چینی

اقدامات آمریکا در استفاده از پهپادها برای حمله به نقاط مختلف جهان به بهانه مبارزه با تروریسم و همچنین جاسوسی گسترده واشنگتن از کشورهای مختلف در کنار اقدامات پکن در دریای چین موجب شده تا میزان علاقه و تنفر از این دو کشور در میان مردم آسیا متفاوت باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نتایج یک نظرسنجی جدید در آسیا نشان می دهد که آمریکا و چین وضعیت متفاوتی در قاره کهن دارند و دلایل متعددی برای دوستی و یا دشمنی با ایالات متحده و پکن در این منطقه از جهان وجود دارد.

بر اساس نتایج نظر سنجی موسسه پیو، در پاکستان شاهد کمترین میزان علاقه به آمریکا هستیم، در این کشور میزان تمایل به آمریکا 14 درصد است در حالیکه میزان علاقه به چین در میان پاکستانی ها 78 درصد است.

در کره جنوبی میزان علاقه به آمریکا 82 درصد و چین 56 درصد است. اما در اندونزی میزان علاقه به آمریکا 59 درصد است در حالیکه 66 درصد مردم این کشور به چین علاقه مند هستند. در تایلند میزان علاقه به چین و آمریکا تقریبا برابر است به طوریکه 73 درصد علاقه به ایالات متحده و 72 درصد علاقه به چین وجود دارد.

در هند میزان علاقه به آمریکا 55 درصد و دوستی با چین 31 درصد است. در فیلیپین شاهد بیشترین میزان علاقه به آمریکا در میان کشورهای آسیایی هستیم به طوریکه 92 درصد از مردم این کشور به آمریکا علاقه داشته و میزان تمایل به چین در این کشور 38 درصد است.

در مالزی شاهد کاهش علاقه به آمریکا هستیم بطوریکه 51 درصد مردم علایق آمریکایی دارند در حالیکه میزان گرایش به چین در این کشور 74 درصد است.

در بنگلادش نیز دو کشور تقریبا با هم برابر هستند به طوریکه میزان علاقه به آمریکا 76 درصد و چین 77 درصد است. میزان علاقه به آمریکا در ژاپن 66 درصد است در حالیکه فقط 7 درصد از مردم این کشور به چین علاقه دارند. در ویتنام نیز میزان علاقه به آمریکا 67 درصد و میزان علاقه به چین 16 درصد است.

کد N397036

وبگردی