آفتاب

هشدار سازمان های بین المللی در باره بروز بحران آب آشامیدنی در نوار غزه

هشدار سازمان های بین المللی در باره بروز بحران آب آشامیدنی در نوار غزه

تهران – ایرنا – سازمان های امداد رسانی جهانی ضمن هشدار درباره بروز فاجعه قریب الوقوع انسانی در نوار غزه به علت کمبود آب، در این منطقه اعلان وضعیت اضطراری کردند.

به گزارش شبکه خبری ˈان بی سی نیوزˈ، آژانس امداد و کار پناهندگان فلسطینی ˈاونرواˈ، افزود: تهاجم های هوایی بی وقفه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه موجب تخریب گسترده زیرساخت های تامین آب اشامیدنی و فاضلاب این منطقه فلسطینی شده است.

بر اساس آمار این سازمان، دستکم569 خانه مسکونی فلسطینیان در حمله ارتش رژیم صهیونیستی ویران شده است.

ˈژاک دو مایوˈ رییس هیات نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در سرزمین های اشغالی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: در صورت ادامه تخاصم و خشونت ها، با توجه به افزایش دمای هوا در این منطقه، تمامی مردم نوار غره ظرف چند روز ممکن است به شدت با کمبود آب آشامیدنی روبرو شوند.

وی افزود: مساله این است که چه هنگامی مردم محاصره شده غزه با بحران حاد آب آشامیدنی روبه رو خواهند شد.

دو مایو افزود: آب آشامیدنی نوار غزه در حال آلوده شدن و فاضلاب در حال لبریز شدن بوده که خطر جدی انتشار بیماری ها را در این منطقه به وجود آورده است.

ˈنادا دومانیˈ سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز گفت: آب آشامیدنی اکنون مشکلی بوده که ممکن است به سرعت به فاجعه تبدیل شود.

هیات دولت امنیتی رژیم صهیونیستی سه شنبه شب پس از چند ساعت وقفه در حملات به غزه، تشدید عملیات نظامی به این سرزمین فلسطینی را تصویب کرد.

خاورم**1486**1010
کد N397006

وبگردی