آفتاب

سفیر استرالیا در ایران خبرداد: کمک دو میلیون دلاری استرالیا به پناهندگان افغانی در ایران

سفیر استرالیا در ایران خبرداد: کمک دو میلیون دلاری استرالیا به پناهندگان افغانی در ایران

دولت استرالیا دو میلیون دلار استرالیا برای حمایت از پناهندگان افغان ساکن در ایران، به کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پال فولی، سفیر استرالیا در ایران، اعلام کرد: کمک دو میلیون دلاری برای حمایت از تلاش های کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برای بیمه خدمات درمانی پناهندگان افغانی ساکن در ایران اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: این اقدام نمایانگر حمایت استرالیا از راه حل راهبردی برای پناهندگان افغان(SSAR) بوده و جامعه بین الملل از طریق SSAR از تلاش های ایران و پاکستان در میزبانی از پناهندگان افغان حمایت می‌کند.

فولی خاطرنشان کرد: استرالیا و جامعه بین‌الملل قدردان تلاش‌های مردم ایران در میزبانی از شمار کثیری از پناهندگان افغان در طول 30 سال گذشته هستند. مبلغ اهدایی دولت استرالیا به منظور بهبود سطح سلامت و استانداردهای زندگی پناهجویان در اقامتگاه‌های مخصوص آنها و در نقاط شهری اختصاص یافته است. به لطف این کمک مالی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان قادر خواهد بود بیمه خدمات درمانی را برای 220,000 پناهجوی آسیب پذیر، که 2,000 نفر از آنها مبتلا به بیماری های خاص هستند، فراهم آورد.

وی ادامه داد: استرالیا از ادامه همکاری با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و دیگر سازمان ها برای حمایت از پناهجویان افغان ساکن در ایران استقبال می‌کند.

طبق برنامه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، از طریق برنامه بیمه اجتماعی و پزشکی، دسترسی به خدمات پزشکی برای پناهندگان، شامل پناهندگان مبتلا به بیماری های خاص، فراهم خواهد شد.

استرالیا بزرگترین مقصد اسکان مجدد برای پناهندگان افغانی ساکن در ایران محسوب می شود. تنها در دو سال اخیر، با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بیش از 1,700 پناهجوی افغانی در استرالیا اسکان مجدد یافته اند.

انتهای پیام

کد N396861

وبگردی