آفتاب

مروری بر اخبار و تحولات عراق

مروری بر اخبار و تحولات عراق

تهران - ایرنا - تاکید بر وحدت مسلمانان در مقابله با کفر جهانی، رد خلافت ˈابوبکر البغدادیˈ از سوی القاعده مغرب و هلاکت 200 تروریست مغربی عضو داعش در عراق و سوریه از اهم رویدادهای 24 ساعت گذشته کشور عراق به شمار می آید.

*روحانی تندروی اردنی بیعت با داعش را باطل دانست

ˈابوقتادهˈ روحانی تندروی اردنی از اعلام داعش برای تشکیل خلافت اسلامی در عراق انتقاد کرد و گفت: بیعت با این گروه باطل است.



*بازگشت هزاران تروریست لیبیایی از عراق و سوریه

روزنامه ˈالشرق الاوسطˈ چاپ لندن، در مطلبی نوشت: به اطلاعاتی در خصوص آغاز بازگشت هزاران تروریست لیبیایی از عراق و سوریه دست یافته است.



*مسئول غرفه عراق در نمایشگاه قرآن خواستار وحدت مسلمانان در مقابله با کفر جهانی شد

ˈیاسین ربیعیˈ مسئول غرفه ˈدارالمعرفهˈ عراق در نمایشگاه بین المللی قرآن وحدت مسلمانان جهان را برای مقابله با کفر جهانی و فتنه ها خواستار شد.



*القاعده مغرب هم خلافت بغدادی را نپذیرفت

تشکیلات القاعده در کشورهای مغرب عربی با انتشار بیانیه ای بر روی اینترنت، بار دیگر بر بیعت با ˈایمن الظواهریˈ سرکرده تشکیلات تروریستی بین المللی القاعده و مردود دانستن اعلام ˈخلافتˈ سرکرده داعش در عراق و سوریه تأکید کرد.



*دو انفجار تروریستی در شهرک صدر بغداد

در انفجار تروریستی دو خودروی بمب گذاری شده در شهرک صدر بغداد 10 نفر کشته و 52 دیگر هم زخمی شدند.



*هلاکت 200 تروریست مغربی عضو داعش در عراق و سوریه

وزیر کشور مغرب با اذعان به عضویت بیش از دو هزار تبعه این کشور در گروهک تروریستی داعش، تأکید کرد که تا کنون حدود 200 مغربی در عراق و سوریه از پای در آمده اند.



*درخشش گروه تواشیح ایرانی در شب های رمضان عراق

در شرایطی که اخبار و گزارش های برخی رسانه ها، تصویری به شدت ترسناک از عراق تصویر می کنند، یک گروه تواشیح ایرانی به بغداد سفر کرده تا به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان برنامه هایی در این شهر و چند شهر دیگر عراق اجرا کند.



*بان کی مون خواستار اجرای تحریم ها علیه داعش شد

دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت این سازمان، از کشورهای جهان خواست تحریم بین المللی تسلیحاتی و اقتصادی علیه گروه داعش به منظور تضعیف این گروه تروریستی اجرا کنند.

خاورم**7074**1275
کد N396726

وبگردی