آفتاب

خشم پاکستانیها از خشونت صهیونیستها، همراهی نخست وزیر با مردم و احزاب

خشم پاکستانیها از خشونت صهیونیستها، همراهی نخست وزیر با مردم و احزاب

اسلام آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه در همراهی با مردم و احزاب این کشور که از خشونت رژیم صهیونیستی علیه مردم بی پناه غزه به خشم آمده اند، سکوت جامعه جهانی در قبال این خشونت را بی عدالتی نسبت به مردم فلسطین دانست.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که نواز شریف امروز در پیامی همزمان با تشدید حملات هوایی نیروهای غاصب اسراییل علیه مردم غزه افزود: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نسل کشی مسلمانان فلسطینی و غیرنظامیان بی گناه توصیف می شود.

وی گفت: تهاجم صهیونیست ها علیه زنان، کودکان و سایر مردم غزه و فلسطین از شنیع ترین جنایتهایی است که تاریخ بشیریت در دهه های اخیر شاهد بود.

نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف نسب به سکوت جامعه بین المللی در قبال مساله فلسطین و به ویژه تهاجم رژیم اسراییل علیه مردم غزه خاطر نشان کرد: کشورهای جهان باید رژیم صهیونیستی را از ادامه تجاوز و جنایات بی رحمانه علیه مردم غزه باز دارند.

وی تاکید کرد: سکوت و اقدامات غیر موثر کشورهای اسلامی نیز باعث شده تا فلسطینی ها آسیب پذیرتر و رژیم صهیونیستی تهاجمی تر شود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان دوشنبه گذشته با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی باید به اقدامات تروریستی خود علیه مردم مظلوم غزه پایان دهد، گفت: دولت اسلام آباد تلاشهای خود را در مجامع منطقه ای و جهانی برای کمک به حل مساله فلسطین افزایش می دهد.

خانم ˈتسنیم اسلمˈ از طرح دولت پاکستان برای رایزنی با سازمان ملل متحد به منظور برگزاری نشست اضطراری شورای حقوق بشر این سازمان برای رسیدگی به اوضاع غزه و همچنین تماس با اعضای جنبش غیرمتعهدها ، سازمان همکاری کشورهای اسلامی و اتحادیه عرب خبر داد.

از زمان شروع حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه، محافل سیاسی و رسانه ای پاکستان بشدت این حملات را محکوم کرده و سکوت جامعه جهانی ازجمله سازمان همکاری کشورهای اسلامی و برخی از سران کشورهای خاورمیانه و عربی را در قبال این مساله مورد سرزنش قرار دادند.

به گزارش شبکه های خبری پاکستان؛ صدها نفر از دانشجویان دانشگاههای مختلف و اعضای کانون وکلای پاکستانی امروز (چهارشنبه) در تظاهرات ضداسراییلی در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب این کشور؛ حملات رژیم اشغالگر قدس در غزه و کشتن غیرنظامیان بی گناه را بشدت محکوم کردند.

معترضان پاکستانی ضمن سر دادن شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی، قدرتهای استکباری ازجمله آمریکا و دولتهای دست نشانده این قدرتها در خاورمیانه و برخی از کشورهای عربی را در تشدید اوضاع غزه و عدم توقف حملات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم بی دفاع فلسطین مقصر دانستند.

روز گذشته نیز مسوولان ارشد احزاب پاکستانی و صدها نفر از فعالان سیاسی با برپایی راهپیمایی در شهر ˈاسلام آبادˈ از دولت این کشور خواستند تا مواضع پاکستان در مخالفت و ابراز انزجار از حملات رژیم اسراییل علیه غزه را در مجامع بین المللی مطرح کند.

دولت پاکستان با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارد و آن را به رسمیت نمی شناسد.

آساق*ط*ا.ر*1577
کد N396725

وبگردی