آفتاب

نماینده زابل: کمر خدمت بسته‌اید که سیستان و بلوچستان خالی از سکنه شود؟

نماینده زابل: کمر خدمت بسته‌اید که سیستان و بلوچستان خالی از سکنه شود؟

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی دلیل اصلی وقوع ریزگردها در سیستان و بلوچستان را دریاچه هامون عنوان کرد و گفت: با این حال چرا هامون فراموش شده است در حالیک ه ریزگردها زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار دادند و باید به آن توجه شود؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حلیمه عالی طی تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق قانون اساسی باید همه از حقوق یکسان برخوردار باشند لذا برای اجرای بند 9 اصل 3 قانون اساسی یعنی خواستار رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه و در تمام زمینه‌های مادی و معنوی از رییس‌جمهور و مسئولین پایتخت‌نشین تقاضای جدی دارم.

وی افزود: آیا می‌دانید که طی 48 ساعت گذشته چه بر سر مردم سیستان و بلوچستان آمده است؟ در پایتخت وزش بادی می‌آید و چه غوغایی برپا می‌کند، در حالی که توفانی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت،‌ شعاع دید کمتر از 50 متر و میزان آلایندگی حدود 1500 میکروگرم بر مترمکعب در سیستان و بلوچستان یعنی چیزی بیش از پنج برابر حد استاندارد و متاسفانه به دلیل خرابی سیستم هواشناسی میزان واقعی درجه حرارت و اخذ سایر اطلاعات صحیح امکانپذیر نیست.

عالی خطاب به مسئولین اجرایی کشور گفت: آیا کمر خدمت بسته‌اید که سیستان و بلوچستان خالی از سکنه شود؟ با توجه به اینکه روزهای بحرانی منطقه در سال گذشته حدود 150 روز بوده خواستار برقراری حق بدی آب و هوا، حق ریزگردها و نوار مرزی به کارکنان دولت هستم.

وی افزود: مهمتر از همه اینکه چرا طبق استانداردهای زیست‌محیطی ادارات در روزهای بحرانی قبل از شروع ساعات اداری تعطیل نمی‌شوند تا حداقل صدمات جسمانی اهالی کمتر شود؟ چرا در محاسبات هزینه برق و با توجه به شرایط فوق ریزگردها را در نظر نمی‌گیرید؟

انتهای پیام

کد N396722

وبگردی