آفتاب

خاخام یهود: حماس، اسرائیل را به زانو درآورده است

خاخام یهود: حماس، اسرائیل را به زانو درآورده است

خاخام برجسته اسرائیلی در واکنش به مقاومت و پایداری گروه‌های فلسطینی، اذعان کرد: جنبش حماس توانسته است اسرائیل را کاملا به زانو درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، اویخای رونتساکی، "خاخام ارشد" سابق ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مخالفت خود را با تصمیم کابینه این رژیم مبنی بر موافقت با طرح آتش بس مصر اعلام و تاکید کرد: آتش‌بس با فلسطینی‌ها در نوار غزه به معنای آن است که جنبش حماس موفق شده است اسرائیل را کاملا به زانو درآورد.

وی تصریح کرد: برای حماس این مهم نیست که ماحصل شلیک موشک‌هایش چه خواهد بود، بلکه مساله مهم‌تر برای حماس این است که وضعیت روحی اسرائیلی‌ها را هنگامی که به پناهگاه‌ها فرار می‌کنند، ببیند. تصمیم کابینه مبنی بر موافقت با طرح آتش بس مصر می‌تواند روحیه جنگ آوری را در حماس تقویت کند.

این خاخام اسرائیلی اظهار داشت: حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی از این مساله قوت می‌گیرند. آن‌ها موشک پیشرفته یا جنگنده ندارند اما با این وجود تمام اسرائیل را به زانو درآورده‌اند و اسرائیل به پناهگاه‌ها گریخته‌اند.

رونتساکی تصریح کرد: اسرائیل در کنترل حماس است، حماس هر وقت بخواهد موشک شلیک می‌کند و یا در زمان دیگری، شلیک این موشک‌ها را متوقف می‌کند آن‌ها به ما می‌خندند. به نظر من، آن قدر که ما به برقراری آرامش فکر می‌کنیم به نتایج نمی‌اندیشیم.

وی درپایان گفت: قدرت حماس در مقابله با دیگران رو به افزایش است. اسرائیل تا به امروز نتوانسته هیچ یک از رهبران حماس را در نوار غزه به قتل برساند برای چه ما از حماس می‌ترسیم و خود را در مقابله با حماس هراسان نشان می‌دهیم.

انتهای پیام

کد N396515

وبگردی