آفتاب

حمایت 600 میلیون دلاری آمریکا از طرح‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی

حمایت 600 میلیون دلاری آمریکا از طرح‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی

در شرایطی که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد، کمیته‌ای در سنای آمریکا افزایش 50 درصدی تامین مالی به سیستم ضد موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چنانچه این اقدام به قانون تبدیل شود، 621 میلیون و 600 هزار دلار برای برنامه‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی در سال مالی 2015 که از اکتبر آغاز می‌شود، تخصیص خواهد داد که شامل 351 میلیون دلار برای سیستم گنبد آهنین است.

کنگره آمریکا در سال گذشته میلادی 235 میلیون دلار به گنبد آهنین که توسط رژیم صهیونیستی استفاده می‌شود، اختصاص داده بود.

کاخ سفید حدود 176 میلیون دلار برای این سیستم در سال 2015 تقاضا کرده بود اما قانونگذاران آمریکایی این مبلغ را دو برابر کردند. کنگره آمریکا اغلب مبالغ بودجه‌ای را که از سوی باراک اوباما،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته می‌شود، افزایش می‌دهد.

این افزایش اعتبار بخشی از درخواست دولت اوباما برای کمک نظامی 3 میلیارد و 100 میلیون دلاری به رژیم صهیونیستی است که اسرائیل را به بزرگترین دریافت‌کننده کمک‌های مالی خارجی از آمریکا تبدیل کرده است.

نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا در ماه مه قانون اختیارات دفاع ملی خود را تدوین کردند که مطابق با درخواست بودجه سنا برای گنبد آهنین بود. این اقدام سنا بخشی از لایحه بازنگری در هزینه‌های وزارت دفاع است که از سوی کمیسیون فرعی تخصیصات سنا حمایت می‌شود و به اعتبار مالی عملیات‌های نظامی به مبلغ 549 میلیارد و 300 میلیون دلار برای سال مالی 2015 متعهد است.

این بسته بسیاری از پروژه‌های نظامی پنتاگون را شامل می‌شود که از جمله شامل هواپیماهای ضد تانک A-10 است و برنامه‌ای است که سناتور جان مک‌کین آن را به عنوان بهترین سلاح پشتیبان هوایی در انبار تسلیحات ملی آمریکا توصیف می‌کند.

با این حال این اقدامات قانونگذاران آمریکایی باید از سوی کمیته تخصیصات سنا و مجموع نمایندگان سنا تصویب شود.

انتهای پیام

کد N396439

وبگردی