آفتاب

امارات خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره جنایت های رژیم صهیونیستی شد

امارات خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره جنایت های رژیم صهیونیستی شد

تهران- ایرنا- دولت امارات تشکیل کمیته حقیقت یاب برای تحقیق در مورد جنایت ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در حق غیر نظامیان در نوار غزه را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری ˈ البیان ˈ، ˈعبدالله غباشˈ یکی از وزرای اماراتی و رییس هئیت نمایندگی این کشور در نشست فوق العاده اتحادیه عرب ، برگزاری جلسه فوری طرف های امضا کننده کنوانسیون های چهارگانه ژنو برای اتخاذ اقدام های عملی و فوری برای اجرای این توافقنامه در اراضی اشغالی و قدس و توقف جنایت های رژیم صهیونیستی را خواستار شد .

کنوانسیون یا پیمان ژنو، مهم ترین ماده بشردوستانه حقوق بین الملل است که اکثر کشورهای جهان عضو این کنوانسیون هستند. کنوانسیون ژنو مفادی را برای زمان جنگ وضع کرده است که از افرادی که درگیر در جنگ نیستند حفاظت و حمایت می کند.

هنگامی که درگیری مسلحانه آغاز می شود کنوانسیون ها و پروتکل های یادشده در این موافقتنامه در هر شرایطی لازم الاجرا است. این قوانین در جنگها و درگیری های مسلحانه غیر بین المللی که در آن فقط قوانین خاصی قابل اجراست نیز باید رعایت شوند.

طبق کنوانسیون ژنو اعمال زیر در هر زمان و مکانی و به هر شکل ممنوع است: قتل ، شکنجه ، تنبیه بدنی ، قطع عضو ، تجاوز به عنف ، گروگان گیری ، تنبیه دسته جمعی ، اعدام بدون محاکمه و کلیه رفتارهای ظالمانه توهین آمیز.

گفتنی است بامداد امروز چهارشنبه با اضافه شدن هشت شهید دیگر به تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه، شمار شهدا از ابتدای حملات تا دهمین روز جنگ به 203 نفر رسید و شمار زخمی ها نیز از مرز یک هزار و 500 نفر گذشت.

خاورم **2041**7074**
کد N396404

وبگردی