آفتاب
در نطق میان‌دستور مطرح شد

تاکید نماینده ابهر بر حل مشکل بیکاری

تاکید نماینده ابهر بر حل مشکل بیکاری

نماینده مرده ابهر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم رفع مشکل بیکاری در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا،‌ محمدرضا خان‌محمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، با اشاره به بیکاری جوانان تحصیلکرده حوزه انتخابیه‌اش خواستار رفع مشکلات بیکاری شد.

وی ادامه داد: بسیاری از جوانان کشور با داشتن تحصیلات عالی و هوش کافی متاسفانه با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند لذا لازم است مسئولان اجرایی کشور با برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی به فرمان معظم انقلاب که توجه به جوانان نخبه را از وظایف مسئولان برشمرده‌اند لبیک بگویند.

این نماینده مجلس گفت: فرصت‌های بی‌شماری برای رفع معضل بیکاری در کشور وجود دارد که یکی از بازرترین آن توجه به سرمایه نفت و گاز کشور است که با حضور دانشمندان طراز جهانی کشورمان در این صنعت امکان رفع بیکاری و رونق اقتصاد کشور فراهم است.

خان‌محمدی با اشاره به تورم و تشکر از دولت یازدهم در مهار این امر، ابراز امیدواری کرد که با بستن کمر همت در جهت کاهش فشار رکورد و فشار بر تولیدکنندگان و جوانان جویای کار اقدام انقلابی در راستای حذف این معضل صورت بگیرد.

او تاکید کرد: اقتصاد دلالی، تعاملات باندی،‌ اولویت‌نداشتن اقتصاد سالم و منصب گرفتن افراد در سایه امضاهای طلایی مشکلات جدی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم٬ اولویت‌نداشتن اقتصاد سالم و منصب گرفتن افراد در سایه امضاهای طلایی مشکلات جدی را به اقتصاد کشور وارد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با درخواست از مسئولان برای مقابله با سوءاستفاده کنندگان و زندگی کردن با درد و رنج دردمندان در بخش دیگری از نطق خود با تشکر از وزیر بهداشت به واسطه اجرای طرح تحول سلامت، افزود: امیدواریم با تداوم اجرای این طرح خانواده‌های بیمار به گفته مقام معظم رهبری به جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشند.

خان‌محمدی‌ با تأکید بر رعایت عدالت در اختصاص اعتبارات گفت: امیدوارم با دستور قاطع دولت و پیگیری معاونت برنامه‌ریزی اعتبار مستقل برای شهر سلطانیه اختصاص یافته و تا حدی از محرومیت آن کاسته شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبار برای ارتقای روستاها و رعایت رتبه‌بندی معلمان زحمت‌کش در حوزه انتخابیه‌اش٬ تصریح کرد: از صدا و سیما توجه بیشتر به پوشش فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی را تقاضا دارم.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود: راه‌های ارتباطی روستاهای ابهر و خرم‌دره نیاز به اعتبار داشته و مسیر ابهر خرم‌دره به سلطانیه نیز ‌باید چهار بانده شود.

تکمیل پروژه بیمارستان‌های ابهر، خرم‌دره، ضرورت تأمین غیر برای تکمیل راه‌های مواصلاتی و حل مشکل آب شرب و کشاورزی ابهر و حومه از دیگر مواردی بودند که خان‌محمدی مطرح کرد.

او همچنین از هیئت رئیسه مجلس خواست تا در جلسه‌ای علنی یا غیر علنی وضعیت سرمایه‌ای بانک‌ها و گردش مالی آنها را که به خاطر معوقات قفل شده مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام

کد N396333

وبگردی