آفتاب

نماینده ماکو خواهان بازرسی از اداره منابع طبیعی آذربایجان غربی شد

نماینده ماکو خواهان بازرسی از اداره منابع طبیعی آذربایجان غربی شد

نماینده ماکو به آن چه که سخت گیری بی‌مورد منابع طبیعی نسبت به کشاورزان و دامداران نامید اعتراض کرد و از وزیر کشاورزی خواست تا بازرس ویژه‌ای برای رسیدگی به موضوع تعیین کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمد علی‌پور، نماینده مردم ماکو و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: حفاظت از اراضی ملی وظیفه همگانی است و امروزه دست‌اندازی به منابع ملی و تغییر کاربری توسط افراد سودجو به هیچ عنوان پذیرفته نیست. متاسفانه می‌بینیم زمین‌های اراضی ملی و باارزش در اطراف تهران و سایر شهرهای بزرگ توسط عده‌ای زمین‌خوار تصاحب می‌شود.

علی‌پور در ادامه با اشاره به این که در حوزه انتخابیه‌اش مردم با کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند و واحد صنعتی وجود ندارد، گفت:متاسفانه مبنای عملکرد منابع طبیعی در این منطقه نقشه‌های هوایی 50 سال قبل بوده و بر همان اساس روستاییان را محدود می‌کنند. سخت‌گیری‌های بی‌مورد سازمان منابع طبیعی عرصه را بر این افراد تنگ کرده و همین موضوع سبب شده که نرخ رشد جمعیت در چالدران منفی باشد.

وی در پایان با بیان این که تعیین جریمه‌های سنگین زندگی توسط اداره منابع طبیعی زندگی را برای دامداران منطقه دشوار کرده است، گفت: من از وزیر مربوطه می‌خواهم با اعزام بازرسانی به حوزه ماکو و چالدران مشکلات روستاییان و دامداران را بررسی کنند.

انتهای پیام

کد N396332

وبگردی