آفتاب

نماینده شیراز: آمریکا و متحدانش به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی هستند

نماینده شیراز: آمریکا و متحدانش به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی هستند

تهران – ایرنا- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و متحدانش به دلیل شکست های چندین ساله در کشورهای اسلامی، به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی و رواج اختلاف و فرقه گرایی هستند.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، ضرغام صادقی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: به صرفه نبودن تجهیزات نظامی آمریکا و متحدانش در لشکرکشی های مستقیم چندین ساله آنها به کشورهای اسلامی، طراحی مدل جدیدی را به دنبال داشته است تا با یک برنامه ریزی چندین ساله تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد اختلاف فرقه گرایی را رواج دهند و از همه ظرفیت های منطقه ای هم استفاده کردند.

وی یادآور شد: سوریه ، عراق، افغانستان نمونه های غم انگیزی از این گونه تلاش هاست تا امنیت رژیم غاصب اسراییل تضمین شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: اما مقاومت ستودنی و بی نظیر مردم مظلوم فلسطین بخصوص غزه اگرچه با صرف دلارهای نفتی برخی کشورهای مرتجع همراه بود، اما نصرت الهی و اتحاد مسلمانان و عدم سکوت آنها زمینه پیروزی آتی مردم با استقامت فلسطین را فراهم خواهد کرد.

صادقی یادآور شد: بی تردید داعش و بوجود آوردندگان این اندیشه هرگز موفق به پیاده کردن اهداف پلیدشان نخواهند شد.

وی گفت: مدل اعلی و مترقی ولایت مطلقه فقیه برگ متمایز ما با دیگر کشورهای اسلامی است که این روزها در آتش و خون و اختلاف و آشوب احوال خود را سپری می کنند، پس قدر این نمعت الهی و تدابیر حکیمه معظم له را در شداید و سختی های انقلاب بدانیم.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: به شکرانه آن نتیجه رقابت های سیاسی در درون کشور به اتحاد و تحکیم نظام اسلامی و اقتدار و حفظ منافع ملت و اطاعت از ولی فقیه و رفع مشکلات مردم به ویژه در زمینه اقتصاد اعم از تورم، رکود، بیکاری، احیای ارزش های اسلامی و اشتغال جوانان و اجرای امر به معروف و نهی از منکر منجر خواهد شد.

صادقی یادآور شد: می توان متفاوت بود اما از چارچوب های اصولی انقلاب خارج نشد و در سایه این مدل رقابت های سالم و اخلاقی و جدی داشت که خود متضمن مشارکت سیاسی آبرومند است.

وی گفت: اکنون که دولت در کاهش سرعت نرخ تورم توفیقی داشته و از این اقدام تقدیر به عمل می آید امیدواریم برای خروج از رکود اقتصادی در سایه هماهنگی تیم اقتصادی دولت و داشتن برنامه مدون و کار کارشناسی و علمی این وعده ارزشمند رییس جمهور محترم محقق شود و مردم عملا و به صورت واقعی بهبود و گشایش را لمس کنند.

نماینده مردم شیراز به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اگر چه در ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی مطالب گفته شده است، اما عمل و سرعت عمل چاره ساز است. بزرگترین جفا در اجرای اقتصاد مقاومتی تفسیر به رای آن و برخورد شعارگونه با آن است.

صادقی یادآور شد: احیا سازمان برنامه و بودجه بارها در زمان قدیم مطرح شد، اما تاکنون اقدام جدی و عملی را مشاهده نکرده ایم.

وی همچنین گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی برای رفع نواقص و مشکلات و معضلات امور جاری کشور باید با حساسیت و تحمل همراه باشد و در حوزه فرهنگ باید فرهنگ اصلی و انقلابی تبلیغ شود و برای اجرای آن اهتمام ویژه مبذول شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس خطاب به دستگاه های فرهنگی کشور گفت: دستگاه های متولی فرهنگی در قبال سومین حرم اهل بیت یعنی شیراز چه اقدام درخور شانی انجام دادند امید است به رسالت تاریخی و دینی خود عمل کنند.

صادقی از وزرای نفت، کشاورزی، صنعت و راه و شهرسازی خواست که ظرفیت های استان فارس و شهر شیراز را احیا کنند.

سیام**1058**1415
کد N396283

وبگردی