آفتاب

61درصد آمریکایی‌ها خواستار همکاری با ایران درمورد عراق هستند

61درصد آمریکایی‌ها خواستار همکاری با ایران درمورد عراق هستند

روزنامه واشنگتن پست نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده که نشان می دهد درصد بیشتری از مردم آمریکا مایلند دولت این کشور برای کمک به عراق با ایران همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نظرسنجی که توسط دانشگاه مریلند آمریکا انجام شده نشان می‌دهد 61 درصد آمریکایی‌ها از همکاری دولت این کشور با ایران برای مقابله با دولت اسلامی عراق و شام(داعش) استقبال می‌کنند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی 66 درصد از دموکرات‌ها و 62 درصد جمهوری‌خواهان نیز خواستار همکاری آمریکا با ایران در عراق هستند.

به نوشته واشنگتن پست این نظرسنجی مشخص نکرده است که این همکاری چگونه باید باشد اما فاش می‌کند که جمعیت زیادی از مردم آمریکا از همکاری با ایران برای مقابله با داعش حمایت می‌کنند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ماه ژوئن گفت که هیچ چیزی برای برقراری ثبات واقعی در عراق غیرمحتمل نیست.

همچنین یک نظرسنجی دیگر که توسط نیویورک تایمز در ماه ژوئن انجام شده بود نشان می‌داد که 53 درصد آمریکایی‌ها از همکاری محدود با ایران حمایت می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی اخیر که موافقت بیشتر آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد مردم این کشور همچنین خواستار یک توافق بلندمدت با ایران که غنی‌سازی اورانیوم را در این کشور محدود می‌کند و موجب بازرسی‌های سرزده به برنامه هسته‌ای ایران می‌شود هستند.

نتایج این نظرسنجی علاوه بر این فاش می‌کند که تنها درصد کمی از آمریکایی‌ها یعنی کمتر از 35 درصد از غنی‌سازی اورانیوم ایران حمایت نمی‌کنند و تحریم‌های بیشتر علیه ایران را می‌خواهند.

به نوشته این روزنامه نظرسنجی مذکور در مجموع نشان‌دهنده تمایل مردم آمریکا برای همکاری نزدیکتر دولتشان با ایران است، اگرچه آنها دیدگاه خوبی نسبت به دولت تهران ندارند.

ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان هم‌اکنون در وین پایتخت اتریش در حال مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور هستند که انتظار میرود تا 20 ژوئیه به نتیجه نهایی برسند.

انتهای پیام

کد N396272

وبگردی