آفتاب

رئیس جدید پارلمان عراق تشکیل دولت و اصلاح قانون اساسی را خواستار شد

رئیس جدید پارلمان عراق تشکیل دولت و اصلاح قانون اساسی را خواستار شد

رئیس جدید پارلمان عراق ضمن تاکید بر لزوم برآوردن خواسته‌های معترضان عراقی در استان‌های سنی نشین و اهمیت اصلاح قانون اساسی و مبارزه با طایفه‌گرایی خواهان سرعت بخشیدن به تشکیل دولت جدید شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، سلیم جبوری، رئیس جدید پارلمان عراق در اولین سخنرانی خود پس از برعهده گرفتن سمت ریاست پارلمان عراق گفت: در حال حاضر پارلمان نیاز شدیدی به اصلاحات دارد تا از طریق آن بتواند وظایف و ماموریت‌ها را تعیین کند و ما یکسری قوانین داریم که نمایندگان جدید منتظر تدوین آن هستند.

جبوری با بیان اینکه پارلمان شامل تمامی گروه‌های عراقی می‌شود، گفت: عراق امروز با گروه داعش مواجه است و باید برای مقابله با این گروه اقدامات جدی اتخاذ کنیم.

وی افزود: ما خواسته‌های قانونی مردم را تایید می‌کنیم و از تمامی فراکسیون‌های سیاسی می‌خواهیم تا برای تشکیل دولت در چارچوب قانون اساسی به اقدامات خود سرعت بخشند.

سلیم جبوری همچنین جلسه سوم پارلمان عراق را به روز چهارشنبه هفته آتی موکول کرد و گفت: جلسه آتی شامل رای گیری در خصوص منصب ریاست جمهوری و گفت‌وگو در خصوص بودجه کل سال جاری خواهد بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر زمان اعلام کاندیداتوری برای تصدی پست ریاست جمهوری از امروز (چهارشنبه) آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد.

رئیس پارلمان عراق همچنین خواهان برآوردن نیازهای معترضان در استان‌های سنی نشین، اصلاح قانون اساسی و از بین برن تقسیم‌بندی در پست‌ها شد.

جبوری ضمن درخواست برای اتخاذ اقداماتی جهت بهبود اوضاع عراق گفت: عراق در مرحله بسیار حساسی قرار دارد تا جایی که حدود نیمی از خاک عراق خارج از کنترل دولت شده است.

وی همچنین از گروه‌های سیاسی خواست با مداخله بیگانگان در امور عراق مخالفت کنند.

جبوری ضمن تاکید بر اهمیت اصلاح قانون اساسی و مقابله با تروریسم و طایفه‌گرایی و مقابله با تلاش‌ها برای تقسیم عراق، خواهان سرعت بخشیدن به تشکیل دولت جدید شد.

انتهای پیام

کد N396116

وبگردی