آفتاب
نماینده شاهین شهر در مجلس:

جلسه مشترک مجلس و قوه قضاییه برگزار شود/ استیضاح وزیر نیرو اعلام وصول شود

جلسه مشترک مجلس و قوه قضاییه برگزار شود/ استیضاح وزیر نیرو اعلام وصول شود

تهران- ایرنا - نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 110 قانون اساسی خواستار برگزاری نشست مشترک بین مجلس شورای اسلامی و مسوولان قوه قضاییه شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «حسینعلی حاجی دلیگانی» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس اظهار داشت: در دیدار 16 تیرماه کارگزاران و مسوولان نظام با رهبرمعظم انقلاب ایشان در فرمایشات خود بر تشکیل جلسات مشترک بین سران قوا و شکل دهی جلسات مشترک، تبادل نظر و استفاده مشورت های متقابل تاکید کردند.

وی افزود: به رغم تاکید ایشان هنوز مجلس برای برگزاری نشست مشترک با قوه قضاییه برنامه ریزی خاصی انجام نداده است.

وی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد رییس جلسه گفت: در راستای خواسته رهبر معظم انقلاب جنابعالی همت کنید چرا که همکاران مطالبی دارند که می توانند با مسوولان دستگاه قضایی در فضای صمیمانه مطرح و از نکات آن عزیزان هم استفاده کنند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار اعلام وصول تقاضای استیضاح وزیر نیرو شد و گفت: تقاضای استیضاح وزیر نیرو 21 تیرماه به هیات رییسه ارایه شد و تاکنون 3 جلسه نیز در این زمینه برگزار شده است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: مقرر شد جلسه نهایی در این زمینه برگزار شود اما تاکنون انجام نشده است.

وی، خواستار اعلام وصول تقاضای استیضاح حمید چیت چیان در هیات رییسه مجلس شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نیز در پاسخ به اخطار حاجی دلیگانی گفت: برای برگزاری نشست مشترک با مدیران ارشد قوه قضاییه و ریاست آن پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: تذکر جنابعالی و آقای قاضی پور در ارتباط با استیضاح وزیر نیرو دغدغه همه ما است. در جلسه اخیر هیات رییسه باتوجه به اهمیت آن در اصفهان و ارومیه تصمیم گرفتیم بطور صریح جلسه ای با حضور وزیر نیرو و مقامات ارشد دولت، رییس مجلس و نمایندگان داشته باشیم و درباره این موضوع بحث شود.

وی اظهارامیدواری کرد: در این نشست به نقشه راهی که آرامش نمایندگان را تامین می کند، دست یابیم.

سیام(3)**2021**س.ق**1336
کد N396081

وبگردی