آفتاب

تأکید رهبران بریکس بر حل مسئله هسته‌ای ایران از طریق راه‌حل دیپلماتیک

تأکید رهبران بریکس بر حل مسئله هسته‌ای ایران از طریق راه‌حل دیپلماتیک

کشورهای عضو بریکس با انتشار بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند: ما حق بیع‌ناپذیر ایران برای برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، رهبران کشورهای عضو بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در بیانیه خود آورده‌اند: هم‌زمان که ما دیدگاهمان در این خصوص که راه‌حل جایگزین دیگری غیر از راه مذاکره برای حل مسئله هسته‌ای ایران وجود ندارد را یادآوری می‌کنیم باز هم حمایت‌مان را از حل این موضوع از طریق راه مذاکره و دیپلماتیک اعلام می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در اینجا از اقدامات مثبت کنونی در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 3+3 (1+5) استقبال می‌کنیم و از اجرای درست برنامه اقدام مشترک که در 24 نوامبر 2013 به دست آمد با دورنمای دستیابی به یک راه‌حل جامع و بلندمدت برای این مسئله خرسند هستیم.

کشورهای بریکس از ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) خواستند تا همکاری‌های خود و مذاکراتشان را بر اساس برنامه اقدام مشترک که در 11 نوامبر 2013 به امضا رسید تقویت کنند.

رهبران کشورهای بریکس علاوه بر این در بیانیه خود یادآور شدند: ما حق بیع‌ناپذیر ایران برای برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به گونه‌ای که مطابق با تعهدات بین‌المللی این کشور باشد را به رسمیت می‌شناسیم.

انتهای پیام

کد N395987

وبگردی