آفتاب

ورود صدها کرد به سوریه برای مبارزه با داعش

ورود صدها کرد به سوریه برای مبارزه با داعش

رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت: همزمان با تقویت تدابیر امنیتی ارتش ترکیه در مرز با سوریه، صدها مبارز کرد در روزهای اخیر وارد منطقه کردنشین سوریه به نام «روژاوا» شده‌اند تا با تروریست‌های افراطی که شهر کردنشین «کوبانه» را تصرف کرده‌اند، مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رامی عبدالرحمان، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت: دست‌کم 800 مبارز کرد از مرز ترکیه و سوریه عبور کرده‌اند تا به رفقای خود در شهر عین‌العرب (کوبانه) که تحت تصرف کامل تروریست‌های افراطگر داعش قرار گرفته، کمک کنند.

شبه‌نظامیان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) که کنترل غرب روژاوا را بدست گرفته‌اند، بیش از دو هفته است که با مبارزان کرد حزب اتحادیه دموکراتیک مبارزه می‌کنند. این درگیری‌ها سبب شده تا ارتش ترکیه تعداد نیروهای مستقر خود در مرز با سوریه را افزایش دهد و شبه‌نظامیان داعش نیز به حملات خود به روستاهای نزدیک این مرز برای تصرف کوبانه ادامه می‌دهند.

ترکیه برای نظارت بر وضعیت کنونی تدابیر امنیتی بسیاری اتخاذ کرده و تعدادی تانک و وسایل نقلیه زرهی در نزدیکی این مرز مستقر کرده است. گشتی‌های نیروهای ترکیه در سراسر این مرز نیز افزایش یافته است.

پس از رفتن تعداد بی‌شماری به سوریه برای پیوستن به حزب اتحادیه دموکراتیک، ارتش ترکیه حضور خود در این مناطق را افزایش داده که در حمایت از کردهای سوریه چادرهایی در آنجا برپا کرده است.

در همین حال گزارش شده که جمعیت کوبانه در پی سیل آوارگان که از دست شبه‌نظامیان داعش فرار کرده و در این شهر مرزی مستقر شده‌اند، به 400 هزار تن افزایش یافته و باعث ایجاد نگرانی‌های جدید درباره سیل آوارگان جدید به ترکیه شده است. این منطقه مرزی بین کوبانه و منطقه‌ای واقع در استان شانلی اورفا به طور معمول برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه دو روز در هفته باز می‌شود.

انتهای پیام

کد N395947

وبگردی