آفتاب

امیرعبداللهیان: استفاده از گروه‌های تروریستی برای تغییر نظام‌های سیاسی امری خطرناک است

امیرعبداللهیان: استفاده از گروه‌های تروریستی برای تغییر نظام‌های سیاسی امری خطرناک است

ایسنا نوشت:

دوران ییدا، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا که به کشورمان سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود، با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان دیدار کرد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا با اشاره به نگرانی‌های این کشور از افزایش افراط‌گرائی و تروریسم بر نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در ارتقای امنیت و حل مشکلات جاری در منطقه تاکید نمود.

وی اظهار داشت: تهدیدات ناشی از تروریسم و افراط‌گرائی در خاورمیانه به ویژه در عراق و سوریه باعث نگرانی اتحادیه اروپا شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه افزود: منطقه در شرایط بسیار حساسی به سر می‌برد و باید با کمک یکدیگر به برقراری ثبات و امنیت کمک کنیم.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات کشورهای منطقه همواره بر اصل مهم و دموکراتیک احترام به رای و نظر مردم تاکید داشته است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت روندهای سیاسی به منظور تضعیف تفکرات افراطی و مبارزه با تروریسم افزود: دستاوردهای سیاسی مردم عراق بعد از سالها تجربه تلخ استبداد و اشغال در این کشور باید مورد حمایت قرار گیرد و روش‌های نامتعارف همچون استفاده از گروه‌های تروریستی برای تغییر نظام‌های سیاسی که بر اساس رای مردم و انتخابات برپا شده‌اند امری خطرناک است که باید متوقف گردد.

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به تجاوزات و کشتارهای بیرحمانه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، خواستار برخورد جدی جامعه بین‌المللی با این رژیم به منظور توقف این جنایت‌ها و احیای حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین شد و اضافه نمود: امروز شاهد افراط‌گرائی، خشونت و تروریسم دولتی از سوی رژیم صهیونیستی هستیم.

 

23503

کد N395944

وبگردی