آفتاب

بان کی مون: باید علیه گروه داعش تحریم‌هایی اعمال شود

بان کی مون: باید علیه گروه داعش تحریم‌هایی اعمال شود

دبیرکل سازمان ملل به تمام کشورها تاکید کرد تا به اعمال تحریم‌ها علیه گروه داعش بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل به شدت اقدامات خشونت‌آمیز داعش و حامیان این گروه تروریستی را در عراق محکوم کرده و از اعضای سازمان ملل به ویژه کشورهای همسایه، عراق خواست تا با یکدیگر همکاری کرده و از بغداد علیه تروریست‌ها حمایت کنند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین به رهبران عراقی تاکید تا در راستای یک روند سیاسی قابل قبول با تمام احزاب و گروه‌های متحد شده و یک دولت جدید را با توجه به روح اتحاد ملی تشکیل دهند.

وی تاکید کرد: روح اتحاد ملی و سازش، عدم خشونت‌ و فرقه‌گرایی توسط مقام‌ها و رهبران مذهبی و سیاسی عراق بایستی در حال حاضر که کشور در بحران است، نمایان شود. گام بعدی باید برای یافتن راه حل بلندمدت و سریع بحران عراق و همکاری میان دولت بغداد و دولت منطقه‌ای کردستان عراق، تشکیل یک دولت جدید فراگیر و با ثبات و داشتن جامعه‌ای برابر با توجه به تمام نگرانی‌ها و خواسته‌های جوامع ساکن عراق باشد.

بان کی مون گزارش‌ها درباره اعدامهای دسته جمعی توسط داعش را کاملا ناراحت کننده خواند و گفت استفاده از آب به عنوان سلاح یک رویکرد خطرناک و جدید از جانب داعش است.

بنا بر گزارش‌ها، داعش یک سد را بر روی رودخانه فرات در آوریل سال جاری میلادی تصرف کرده و مسیر آب را منحرف کرده بود.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از دولت بغداد خواسته تا هر آنچه را که می‌تواند انجام دهد تا از غیرنظامیان دفاع کند و به مقابله با تروریستها بپردازد.

انتهای پیام

کد N395923

وبگردی