آفتاب

فرمانده ارشد طالبان پاکستان دستگیر شد

فرمانده ارشد طالبان پاکستان دستگیر شد

فارس نوشت:

طالبان پاکستان خبر دستگیری «عدنان رشید» فرمانده ارشد خود را تایید و با پخش اعلامیه‌هایی اعلام کرد به خاطر دستگیری وی انتقام خواهد گرفت.

 طالبان پاکستان خبر دستگیری «عدنان رشید» فرمانده ارشد خود را تایید کرده و با پخش اعلامیه‌هایی اعلام کردند به خاطر دستگیری وی انتقام خواهند گرفت.

اکسپرس تریبون با اعلام این خبر آورد: ساکنان محلی در منطقه‌ای که رشید دستگیر شده گفتند که طالبان اعلامیه‌هایی را پخش کرده‌اند مبنی بر اینکه به خاطر دستگیری وی انتقام خواهند گرفت.

گزارش‌ها حاکی است: رشید تکنیسین سابق نیروی هوایی پاکستان بوده که تبدیل به یک بمب‌گذار انتحاری شده و پیش از این در سال 2003 تلاش کرد تا مشرف رئیس جمهور را به قتل برساند.

ارتش پاکستان در یک عملیات موفق، «عدنان رشید» یکی از فرماندهان ارشد طالبان را که یک بار به جان «پرویز مشرف» رئیس جمهور پیشین سوء قصد کرده بود، دستگیر کرد.

«عدنان رشید» که در سال 2012 همراه با 400 زندانی طالبان از زندان «بانو» فرار کرده بود در خانه خود در مرکز وزیرستان جنوبی دستگیر شد.

این در حالی است که پس از آزادی فیلم‌های ویدئویی از وی منتشر شد که ترور «ملاله یوسف زی» فعال حقوق تحصیل دختران را توجیه می‌کرد.

52261

کد N395814

وبگردی