آفتاب
یک استاد حوزه:

لحظه‌های گرسنگی در ماه رمضان فرصتی برای فهم حقایق دین است

لحظه‌های گرسنگی در ماه رمضان فرصتی برای فهم حقایق دین است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: ماه مبارک رمضان از نیمه گذشت؛ فرصت‌ها را برای خودسازی و اصلاح امور و یافتن مسیر درست زندگی دریابیم.

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: ماه مبارک رمضان از نیمه گذشت؛ فرصت‌ها را برای خودسازی و اصلاح امور و یافتن مسیر درست زندگی دریابیم.

حجت‌الاسلام علی احتشام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با اشاره به بهره‌گیری از فرصت‌های ماه مبارک رمضان گفت: این ماه برکات و آثار زیادی در زندگی انسان دارد.

وی انس با قرآن کریم را یکی از ظرفیت‌های مهم معنوی در جهت استفاده از ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: بهترین اعمال و استفاده از ساعات و لحظات این ماه عزیز در انس و الفت گرفتن با قرآن کریم و آشنایی با تفسیر و ابعاد مختلف تربیتی این کتاب آسمانی می‌باشد.

این عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: قرآن کریم، مائده‌ای آسمانی است که برای همه امورات زندگی، برنامه‌ای جامع و کامل دارد و باید با انس گرفتن و قرائت آیات ارزشمند قرآن از هدایت‌ها و رهنمودهای مهربانانه صاحب این ماه عزیز یعنی خدای متعال استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از ماه مبارک رمضان تنها گرسنگی و تشنگی نیست، اظهار کرد: برای رسیدن به رشد انسانی دو اشباع در کنار هم جمع نمی‌شود بدان معنا که پر فهمی با پرخوری سازگار نیست پس لحظه‌های گرسنگی در این ماه فرصتی برای فهم حقایق ارزشمند دین است.

احتشام گفت: در این ماه اهتمام ویژه‌ای به قرآن کریم و تدبر و تفکر بر آیات و نشانه‌های معبود داشته باشیم و در باقی مانده روزها و در شب‌های قدر، خود را برای یک زندگی متعالی مهیا سازیم.

وی با توصیه به جوانان در راستای استفاده از ماه مبارک رمضان در جهت آشنایی با زندگی ائمه اطهار و تدبیر در قرآن کریم گفت: جوانان، سرمایه‌های بزرگی به شمار می‌روند که با خودسازی می‌توانند آینده‌ای درخشان برای نهضت انقلاب اسلامی فراهم سازند که در این راستا قرآن کریم و زندگی ائمه اطهار(ع) می‌تواند راهگشا باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان بیان کرد: خودسازی راهی برای رسیدن به معبود است که با دوری گزیدن از معصیت‌ها و آلودگی‌ها میسر می‌گردد پس از همه ساعات این ماه در جهت خودسازی استفاده کنیم و قدردان ماه مبارک رمضان در رسیدن به تعالی و سعادت باشیم.

انتهای پیام

کد N395812

وبگردی