آفتاب

کمک مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی

کمک مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا - در بحبوحه بمباران سنگین غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، یک کمیسیون در سنای آمریکا کمک مالی این کشور را به سامانه دفاع موشکی موسوم به ˈگنبد آهنینˈ افزایش داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، سناتورهای آمریکایی افزایش کمک مالی به سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی را از 235 میلیون دلار در سال 2014 میلادی به 351 میلیون دلار برای سال مالی 2015 میلادی که از اول اکتبر (9 مهر) آغاز خواهد شد، افزایش دادند.

این در حالی است که ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا 179 میلیون دلار اعتبار برای این امر را خواستار شده بود.

برپایه این گزارش، از زمان راه اندازی این سامانه دفاعی در سال 2011 میلادی تا کنون، آمریکا 700 میلیون دلار برای توسعه آن هزینه کرده اند.

اعتبار مالی تعیین شده توسط این کمیسیون که در آن 270 میلیون دلار نیز برای سایر سامانه های دفاع موشکی پیش بینی شده باید تا ماه سپتامبر به تصویب سنا برسد. مجلس نمایندگان نیز پیشتر در ماه مه مبلغ مشابهی را تصویب کرده بود.

آمریکا جمعا 30 میلیارد دلار را برای کمک نظامی به رژیم صهیونیستی در فاصله سال های 2009 تا 2018 میلادی پیش بینی کرده است. این رژیم در سال 2014 میلادی، سه میلیارد و یکصد میلیون دلار از این کمک های نظامی را دریافت کرد.

این حمایت مالی از سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی در برابر موشک هایی با برد کوتاه و متوسط، در حالی صورت می گیرد که تعداد قربانیان حملات گسترده این رژیم به باریکه غزه هر روز در حال افزایش است.

بامداد امروز(چهارشنبه) با افزوده شدن هشت شهید به تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی، شمار شهدا از ابتدای حملات تا دهمین روز جنگ به 203 نفر رسید.

اروپام ** 9053 ** 1064
کد N395769

وبگردی