آفتاب

زمزمه تحریم کالاهای صهیونیستی توسط 300 میلیون مسلمان جنوب شرق آسیا

زمزمه تحریم کالاهای صهیونیستی توسط 300 میلیون مسلمان جنوب شرق آسیا

کوالالامپور – ایرنا – زنگ تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی پس از حملات نظامی این رژیم به مردم بی پناه فلسطین در نوار غزه بار دیگر به صدا در آمد و بسیاری از انجمن ها و مقامات کشورهای جنوب شرق آسیا خواستار تحریم کالاهای ساخت شرکت های وابسته به صهیونیست ها شدند.

به گزارش ایرنا، انجمن ها و مقامات کشورهای جنوب شرق آسیا طی چند روز گذشته تاکید کردند تحریم محصولات ساخت شرکت های صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی و 300 میلیون مسلمان جنوب شرق آسیا بر روی کسب و کار در سرزمین های اشغالی و اقتصاد رژیم صهیونیستی تاثیرگذار است.

چندین سازمان غیردولتی و سازمان فرهنگی فلسطین در مالزی، تحریم محصولات ساخت رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی را مبارزه حیاتی جامعه بین المللی در مقابل اعمال خشونت بار رژیم اشغالگر قدس دانستند.

ماهاتیر محمد رییس بنیاد صلح پردانا و نخست وزیر اسبق مالزی نیز خواستار تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی با بارکد 729 توسط کشورهای جهان شد.

البته وی گفت تحریم کالاهای ساخت رژیم اشغالگر قدس توسط کشورهای مختلف می تواند تاثیرگذار باشد و اعمال این گونه تحریم ها توسط چند کشور محدود منجر به نتیجه نمی شود و نیازمند مشارکت کشورهای زیادی در این فرایند است.

شمار زیادی از شهروندان اردنی و از جمله صاحبان فروشگاه ها و مغازه های میوه و سبزیجات اخیرا اعلام کردند تلاش می کنند کالاهای اسراییلی را از بازار این کشور جمع آوری کنند.

اتحادیه ˈیونایتدˈ بزرگترین اتحادیه شغلی انگلیس نیز خواستار تحریم بین المللی رژیم صهیونیستی و کالاها و شرکت های این رژیم شد.

خبرگزاری رسمی ˈبرناماˈ مالزی نیز در مطلبی تاکیدکرد:

اقتصاد برای رشد اسراییل حیاتی است و تحریم اقتصادی، این رژیم را تضعیف می کند و این به معنی کاهش پرخاشگری نسبت به فلسطینی ها خواهد بود.

بنابراین گزارش تحریم های بین المللی شامل بخش های مختلف مهم مانند تجارت، سیاست و دانشگاه های رژیم اشغالگر قدس می شود و این تحریم رژیم صهیونیستی را منزوی می کند.

انجمن مصرف کنندگان مسلمان مالزی نیز تحریم را در صورتی که به صورت منظم و سازگار اجرا شود تنها و موثرترین راه برای انزوای رژیم اشغالگر قدس دانست.

این انجمن اعلام کرد ˈمساله فلسطین بحران یک یا دو روزه نیست و موضوع تحریم اسراییل نیز تنها نباید به دوران حمله به فلسطین بازگردد. تا زمانی که فلسطین از چنگال اسراییل آزاد نشود باید تحریم ها ادامه یابد.

گروه هایی که مساله تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی را در جنوب شرق آسیا مطرح می کنند معتقدند در مرحله نخست باید جایگزین محصولات تحریم شده از کشورهای اسلامی تامین شود.

به اعتقاد این گروه های اسلامی تحریم محصولات تولیدی صهیونیست ها توسط حدود 300 میلیون مسلمان منطقه جنوب شرقی آسیا خود می تواند اقتصاد رژیم صهیونیستی را فلج کند.

محصولاتی که با بارکد 729 آغاز می شوند محصولات تولید شده توسط رژیم اشغالگر قدس هستند و تاکنون نیز پیشنهادهایی برای تحریم این کالاها در کشورهای مختلف ارائه شده است.

گروهی در شبکه های اجتماعی در مالزی طی روزهای اخیر و در پی حملات صهیونیست ها به مسلمانان فلسطینی در غزه خواستار تحریم محصولات غذایی مک دونالد شدند و آن را وابسته به صهیونیست ها دانستند.

نخستین بحث در خصوص تحریم کالاهای صهیونیستی در سال 2005 با تشکیل ائتلافی با بیش از 170 سازمان غیردولتی، اتحادیه، انجمن و گروه های مذهبی شکل گرفت.

آساق**1611
کد N395767

وبگردی