آفتاب
در گفت‌و گو با ایسنا

میرطاهر: هدف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه از بین بردن توان لجستیکی حماس بود

میرطاهر: هدف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه از بین بردن توان لجستیکی حماس بود

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: هدف رژیم صهیونیستی از آغاز حملات جدید به غزه نه تنها از میان بردن توان انسانی و لجستیکی حماس بود بلکه آنها گمان می‌کردند می‌توانند سیطره خود در غزه را نیز گسترش بدهند.

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: هدف رژیم صهیونیستی از آغاز حملات جدید به غزه نه تنها از میان بردن توان انسانی و لجستیکی حماس بود بلکه آنها گمان می‌کردند می‌توانند سیطره خود در غزه را نیز گسترش بدهند.

سیدرضا میرطاهر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پذیرش طرح آتش بس از سوی اسرائیل، خاطرنشان کرد: بر مبنای این آتش بس قرار است پس از اعلام آن با گذشت 12 ساعت این آتش بس برقرار شده و طرفین باید مذاکراتی را در قاهره برای ادامه آتش بس آغاز کنند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اقداماتی که گروه‌های مبارز فلسطینی به ویژه حماس با پرتاب موشک‌های جدید به سمت تل‌آویو و دیگرنقاط راهبردی رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند به واسطه آن فشار روانی، اجتماعی و افکار عمومی در فلسطین اشغالی افزایش یافته است از جمله عواملی باشد که اسرائیل طرح آتش‌بس را پذیرفته است.

میرطاهر با اشاره به برگزاری تظاهرات گسترده علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه افزود: این حملات با محکومیت‌های گسترده در سطح جهانی روبه‌رو شده است و از شرق تا غرب عالم شاهد برگزاری انواع تظاهرات و اعتراض‌ها به قساوت و بی‌رحمی رژیم صهیونیستی در حمله به مردم غزه هستیم.

وی ادامه داد: حملات رژیم صهیونیستی به غزه تا امروز حدود 200 نفر شهید و نزدیک به 1500 نفر مجروح به جای گذاشته است و نکته قابل توجه این است که این حملات هیچ توجیه قابل قبولی هم ندارد و حتی ما شاهد بودیم که طی این حملات خانواده‌های بسیاری از جمله یک خانواده 18 نفره به طور کامل شهید شدند و این اقدامات نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها تنها به نقاط غیرنظامی غزه حمله می‌کنند.

این کارشناس مسایل بین‌الملل در رابطه با نپذیرفتن طرح آتش‌بس از سوی حماس گفت: حماس شرایط خاص خود را دارد. آنها خواهان تضمین‌هایی هستند تا رژیم صهیونیستی از تکرار چنین اقدامات وحشیانه ای در قبال ملت فلسطین خودداری کند.

وی تأکید کرد: در مقطع کنونی حماس طرح آتش‌بس را نپذیرفته است ولی به عقیده من در نهایت دو طرف باید به یک توافق آتش‌بس متعهد بشوند زیرا در حال حاضر علاوه بر رژیم صهیونیستی که تحت فشار زیادی قرار گرفته است مردم غزه هم که در باریکه‌ای بسیار محدود و با تراکم جمعیت بالا گرفتار شده‌اند در شرایط بدی به سر می‌برند.

میرطاهر در پایان با بیان‌این که قصد رژیم صهیونیستی از آغاز حملات جدید به غزه این بود که توان انسانی و لجستیکی حماس را نابود کند، تأکید کرد: علاوه بر این اسرائیل تلاش داشت تا با انجام یک حمله زمینی بتواند سیطره خود را در نوار غزه گسترش داده و تا حد امکان نیروهای حماس را هم از بین ببرد و به قول خودشان تهدیدها علیه اسرائیل را متوقف کند ولی قطعا حماس اجازه نخواهد داد که توان تسلیحاتی ‌اش از بین برود. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که دو طرف در نهایت همانند دو جنگ قبلی به توافق آتش‌بس حتی موقت راضی بشوند.

انتهای پیام

کد N395747

وبگردی