آفتاب

کیسینجر 91 ساله تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت

کیسینجر 91 ساله تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت

حال هنری کیسینجر پس از عمل جایگزینی دریچه آئورت، خوب و با ثبات اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از گاردین، به گفته مقامات بیمارستان هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا و برنده جایزه صلح نوبل، بعد از یک عمل جراحی قلب در بیمارستان نیویورک، در شرایط با ثبات به سر می‌برد.

بنا به گفته پزشکان بیمارستان، کیسینجر 91 ساله تحت عمل جراحی جایگزین آئورت قرار گرفته بود.

این پناهنده یهودی آلمانی به عنوان وزیر خارجه آمریکا در دولت جمهوری خواه نیکسون و فورد خدمت کرد. او همچنین اقدامات برجسته‌ای چون گسترش روابط سیاسی با چین، ایجاد گفت‌وگو‌های مهم در زمینه کنترل تسلیحات شوروی و آمریکا، گسترش روابط بین اسرائیل و همسایگان عربش و ایجاد توافق صلح بین پاریس و ویتنام شمالی را در کارنامه خود دارد.

با وجود اینکه بسیاری کیسینجر را به دلیل اقدامات خوب و گسترده‌اش تحسین می‌کنند، برخی از مخالفان او را به دلیل حمایت‌هایشان از نبردهای ضد دیکتاتوری کمونیستی به ویژه در آمریکای لاتین، "جنایتکار جنگ" می‌نامند.

کیسینجر در پی ایجاد توافق صلح پاریس در ژانویه 1973، جایزه صلح نوبل بحث برانگیزش را مشترکا با "ل داک تو" از ویتنام شمالی دریافت کرد.

او پس از ترک دولت یک شرکت مشاوره‌ای قدرتمند را در نیویورک ایجاد کرد. کیسینجر علاوه بر فعالیت‌های سیاسی، کتاب‌های زیادی نوشته و همچنین به عنوان تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی در رسانه‌ها فعالیت کرده است.

انتهای پیام

کد N395725

وبگردی