آفتاب
نماینده‌ی زابل در اخطاری

دولت اقدام جدی در مورد شن‌های روان انجام دهد

دولت اقدام جدی در مورد شن‌های روان انجام دهد

نماینده مردم زابل در مجلس از دولت خواست تا اقدامات جدی و عملیاتی را در مورد وجود شن‌های روان انجام دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید باقر حسینی نماینده‌ی مردم زابل در مجلس در جلسه علنی امروز با استناد به اصل 3 قانون اساسی در اخطاری نسبت به وجود طوفان‌های شن و وجود آلایندگی در سیستان گفت: متاسفانه هیچ گونه اقدامی از سوی مسئولین تا به حال انجام نشده است. نه سازمان محیط زیست کاری انجام داده و نه مسئولین بهداشت و درمان به این موضوع توجه کردند.

نماینده‌ی مردم زابل در مجلس افزود: به دلیل طوفان‌های شن این استان در کشور رتبه‌ی اول بیماری‌های تنفسی از قبیل آسم را دارد اما حتی مسئولین حاضر نشدند که در این شرایط نسبت به تعطیلی اقدام کنند.

وی درخواست کرد که دولت اقدام جدی درمورد شن‌های روان داشته باشد تا حقوق شهروندان سیستانی حفظ شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: این مساله بحث مهمی است لذا از وزیر کشور و مسئولین ذیربط می‌خواهیم که این موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

نایب رئیس مجلس همچنین درمورد مساله آب نیز اظهار کرد: با توجه به اهمیت مساله آب که ما در اکثر استان‌ها با این مشکل مواجه هستیم نگاه ما درهیات رئیسه وهمین طور ریاست مجلس این است که در جلساتی برای هر استان جداگانه و تفکیک شده این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. زیرا بحث آب دغدغه‌ی همه استان‌ها است.

انتهای پیام

کد N395714

وبگردی