آفتاب

معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برکنار شد

معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برکنار شد

تهران - ایرنا - معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل اعتراض به تصمیم کابینه امنیتی این رژیم مبنی بر قبول آتش بس در نوار غزه، از سمت خود برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ، ˈدنی دانونˈ عضو حزب ˈلیکودˈ به ریاست ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهونیستی، دیروز (سه شنبه) تصمیم کابینه امنیتی این رژیم را مبنی بر پذیرش طرح آتش بس پیشنهادی مصر در غزه را مورد انتقاد قرار داد و آن را ˈاشتباهˈ خوانده بود.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در پی مواجهه با پاسخ موشکی نیروهای مقاومت فلسطینی به حملات نظامی این رژیم و انتقاد محافل داخلی آن از هزینه بر بودن این حملات برای تل آویو، با طرح پیشنهادی مصر برای برقراری آتش بس در غزه موافقت کرد.

رژیم صهیونیستی در جدیدترین حملات خود علیه غزه، که از هفته قبل آغاز شد و همچنان ادامه دارد، بیش از 200 فلسطینی را به شهادت رسانده است.

نتانیاهو دلیل اخراج دانون را اظهارات ˈغیرمسوولانهˈ وی در اوج حملات نظامی علیه غزه عنوان کرد.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال اظهار نظرهایی که از عدم اعتماد به دولت حکایت دارد، شخصا به این نتیجه رسیدم که وی را از سمتش برکنار کنم.

دانون پس از دریافت حکم اخراج خود بار دیگر نتانیاهو را در صفحه فیس بوک خود آماج انتقاد قرار داد و وی را به اتخاذ رویه دیپلماتیک ضعیف طی یک سال گذشته متهم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در ماه مه (اردیبهشت/خرداد)، دانون در مقاله ای ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا را به باد انتقاد گرفت. انتشار این مقاله، نماینده رژیم صهیونیستی در واشنگتن را بر آن داشت که در اقدامی غیر معمول اعلام کند که دیدگاه های دانون نشان دهنده دیدگاه های تل آویو نیست.

خاورم**9156**1651
کد N395674

وبگردی