آفتاب

همکاری اطلاعاتی کردستان عراق و ترکیه برای رهایی گروگان‌ها در موصل

همکاری اطلاعاتی کردستان عراق و ترکیه برای رهایی گروگان‌ها در موصل

یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد، کردستان عراق پیشنهاد کرده تا برای حل بحران گروگان‌ها در شهر موصل با ترکیه همکاری اطلاعاتی درباره داعش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، به گفته این مقام ارشد ترکیه، مقام‌های ترکیه و کردستان عراق در ارتباط با آزادی کارمندان کنسولگری ترکیه در موصل توافق کردند تا همکاری کرده و تبادل نظر داشته باشند.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق به همراه هیاتی به آنکارا سفر کرد و در خصوص تحولات عراق و فروش نفت بحث و مذاکره کرد. این مقام گفت: ترکیه از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت که هر زمان که لازم باشد، تماس خواهد گرفت.

دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در یازدهم ژوئن 49 کارمند کنسولگری ترکیه را در موصل عراق ربود که 46 تن از آنان از اتباع ترکیه هستند. این افراد سه هفته پیش از موصل به محل دیگری منتقل شدند و طبق گفته دیپلمات‌های ترکیه این گروگان‌ها هنوز در کنار یکدیگر هستند و بعید نیست که از آنان به عنوان "سپر انسانی" استفاده شود.

ترکیه در گفتگو با مقام‌های کردستان عراق بار دیگر از مبارزه علیه تروریسم حمایت کرد و گفت که فقط امنیت ترکمان‌های شمال عراق که از سوی داعش تهدید می‌شوند، حیاتی است.

در دیدار بارزانی با رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه و عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه و سایر مقام‌های ارشد، مساله ارتباط کردستان عراق با دولت مرکزی و مساله فروش نفت بررسی شد و دولت آنکارا حمایت خود را از روند حل بحران عراق اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N395668

وبگردی