آفتاب

نماینده مجلس: اقدامات گروه تروریستی داعش باعث اتحاد بیشتر شیعه و سنی شده است

نماینده مجلس: اقدامات گروه تروریستی داعش باعث اتحاد بیشتر شیعه و سنی شده است

مهاباد - ایرنا - نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات جنایتکارانه گروه تروریستی داعش در مناطق عراق و سوریه باعث اتحاد بیشتر جهان اسلام بویژه مسلمانان اهل سنت و شیعه شده است.

محمدقسیم عثمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جریان داعش یک جریان انحرافی وابسته به کشورهای استکباری است که عمدتا از سوی برخی کشورهای عربی که سران آنها دست نشانده آمریکا و غرب هستند تامین مالی و تجهیزاتی می شوند.

وی با بیان اینکه این گروه تروریستی از سوی رسانه های صهیونیستی نیز مورد حمایت قرار دارند گفت: این گروهک تروریستی اهداف خاصی را دنبال می کند که یکی از آنها بدبین کردن مردم جهان نسبت به دین اسلام است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از اهداف این گروهک تروریستی را ایجاد اختلاف و افتراق در بین مسلمانان بویژه شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: آنها با این گونه اقدامات خشن و تروریستی قصد دارند آتش فتنه ای بزرگ را در منطقه ایجاد کرده و مسلمانان را به جان هم بیندازند.

وی ادامه داد: نظامی که در ایران اسلامی برقرار شده و در سایه رهبری و ولایت فقیه روز به روز مستحکمتر می شود باعث نگرانی شدید آنها از ایجاد آن در سایر کشورهای اسلامی شده است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: این گروه انحرافی که خود را دولت اسلامی عراق و شام معرفی می کند می خواهد با این حرکات جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند.

وی افزود: رفتار آنها باعث شده که ایران بیش از پبش مورد توجه جهانیان قرار گیرد چرا که در جمهوری اسلامی ایران، دین اسلام به عنوان یک دین لطیف آسمانی و ناب محمدی معرفی می شود در حالی که گروهک داعش قصد دارد یک دین خشن آمریکایی را از اسلام به جهانیان معرفی کند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی ادامه داد: گروهک تروریستی داعش با این حرکات خود می خواهند به نحوی حکومت های دینی که متکی به مردم، دین و معنویات و اسلام ناب محمدی هستند را به چالش بکشند.

وی گفت: این گروهک تروریستی یک طالبان دیگر است که آمریکا برای حفظ منافع خود و ایجاد اختلاف در منطقه به وجود آورده است.

7510/584/581/ 1495
کد N395659

وبگردی