آفتاب

رسیدگی به پرونده فساد دولت اردوغان به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شد

رسیدگی به پرونده فساد دولت اردوغان به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شد

حزب حاکم ترکیه بار دیگر به بهانه روند بروکراسی، تشکیل هیات تحقیقات پارلمانی برای تحقیق درباره اتهامات فساد علیه چهار وزیر سابق این کشور را به تعویق انداخته و آن را به پس از انتخابات ریاست جمهوری موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، پارلمان ترکیه تصمیم گرفت تا برای تحقق درباره اتهامات مطرح شده علیه چهار وزیر سابق این کشور از جمله ظفر چاقلایان، اگمن باغیش، معمر گولر و اردوغان بایراکتار، یک کمیسیون تحقیقاتی تشکیل دهد اما تاکنون تشکیل این کمیسیون در پی تاخیر در عملکردهای حزب حاکم عدالت و توسعه چهار ماه به تعویق افتاده است.

هاکی کویلر، رئیس این کمیسیون از حزب حاکم عدالت و توسعه خلاصه گزارش‌ها را به اعضای این کمیسیون تحقیقاتی ارائه نکرده و پرونده‌ها را به دادستان کل استانبول بازگردانده و مدعی است که "فهرست کار" گمشده است.

وی افزود: ما درخواست کرده بودیم که این مدارک با فهرستی از مطالب فرستاده شوند. هر زمان که این فهرست به دست ما برسد تحقیقات را شروع می‌کنیم.

این دومین بار است که خلاصه گزارش‌ها به دادستان کل استانبول بازگردانده می‌شود. از آنجایی که ماه ژوئیه تعطیلات تابستانی پارلمان محسوب می‌شود، قانونگذاران تنها قادر خواهند بود تا در ماه سپتامبر یا اکتبر سال جاری میلادی خلاصه جدید این روندها را بررسی کنند.

آکیف‌ هامزاچبی، از حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه مدعی است که دولت آنکارا می‌ترسد که پیش از انتخابات ریاست جمهوری مردم از طریق این مدارک از جرایم آنها مطلع شوند.

انتهای پیام

کد N395580

وبگردی