آفتاب

یونسی: متعصبان مذهبی، سخنان رهبری را بایکوت می‌کنند

یونسی: متعصبان مذهبی، سخنان رهبری را بایکوت می‌کنند

دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اهمیت وحدت در جهان اسلام، گفت: کج‌اندیشان و متعصبان مذهبی، گفتمان مقام معظم رهبری را مظلوم و سخنان ایشان را بایکوت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی شب گذشته در حسینیه فاطمةالزهرا با اشاره به تلاش امام علی (ع) برای حفظ وحدت در میان مسلمانان، اظهار کرد: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به رفتار و منش امام علی (ع) و تقوای سیاسی، سکوت، فریاد و حکومت داری ایشان نیازمند است.

 


 


وی با بیان این‌که امام علی(ع) برای حفظ کیان اسلام از همه حقوق شخصی خود گذشت، ادامه داد: امام علی (ع) سیاست همکاری، سکوت و تحمل را بعد از پیامبر در پیش گرفت، در حالی که می‌توانست جریان اپوزیسیون راه بیندازد یا جنگ‌های پارتیزانی انجام دهد، مسجدی مقابل مسجدی دیگر و کلاس درس راه‌اندازی کند و خانه‌اش را محل تجمع منتقدان قرار دهد اما چنین نکرد و هیچ کاری که وسواس حکومت را برانگیزد انجام نداد تا وحدت جهان اسلام حفظ شود.



 


 

 
مقام معظم رهبری همان راه امام(ره) را ادامه می‌دهند اما کج‌اندیشان و متعصبان مذهبی این گفتمان را مظلوم کردند و می‌بینیم که سخن رهبری بایکوت و توسط رسانه‌های داخلی منزوی می‌شود. در محافل خصوصی می‌گویند چرا رهبری اهانت به مقدسات سنی را جایز نمی‌داند؟



 


 


یونسی در ادامه تصریح کرد: امروز جهان اسلام بیش از زمان امام علی (ع) به وحدت و امنیت محتاج است اما با کمال تأسف دشمنان اسلام، منافقان و کج‌فهمان داخلی و صهیونیست‌ها توانسته‌اند شیعه ستیزی و سنی ستیزی را نهادینه کنند و اگر کسی از وحدت شیعه و سنی بگوید انگار حرف عجیبی زده است.



 


 


دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان این‌که "جز آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ‌کس از اختلاف میان مسلمانان سود نمی‌برد"، اظهار کرد: این خطر بزرگی است که جهان اسلام را در بر گرفته است که روزی نیست که به نام اسلام صدها نفر به خاک و خون کشیده نشوند. خشونت وحشیانه‌ای که در عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین و... پراکنده شده چه خدمتی می‌تواند بزرگتر از این به اسرائیل باشد که به جای جنگ با آن مسلمانان با خودی جنگ می‌کند؟



 


 


وی با اشاره به سیره امام خمینی (ره) در زمینه وحدت مسلمانان گفت: مقام معظم رهبری نیز همان راه امام (ره) را ادامه می‌دهند اما کج‌اندیشان و متعصبان مذهبی چه شیعه و چه سنی این گفتمان را مظلوم کردند و می‌بینیم که سخن رهبری بایکوت و توسط رسانه‌های داخلی منزوی می‌شود. در محافل خصوصی می‌گویند چرا رهبری اهانت به مقدسات سنی را جایز نمی‌داند؟ هفته برائت برگزار می‌کنند و جشن‌های کذایی می‌گیرند و جلسات توهین راه می‌اندازند که همه این برنامه‌ها به سود اسرائیل است.



 


 


یونسی با بیان این‌که "ایران در موقعیت ممتاز ملی است"، اظهار کرد: همه کشورهای همسایه ما در آتش جنگ و ناامنی به سر می‌برند اما کشور ما در امنیت کامل است ولی از سوی دیگر دشمنان تلاش دارند زمینه‌های ناامنی را در کشور فراهم کنند و برای این موضوع خواب‌ها دیده‌اند.



 


 


وی با انتقاد از کسانی که موجب ایجاد تفرقه میان مسلمانان می‌شوند گفت: چنانچه رهبری یا رئیس جمهوری دم از وحدت بزنند آنها غمگین و ناراحت میشوند و شروع می‌کنند به خنثی کردن سخنان رهبری. امروز با کمال تأسف کسانی که علیه وحدت اسلامی فعال هستند به‌ویژه از نوع افراطی آن امروز در کشور کم نیستند و هرجا سخن از وحدت شود آن را مورد هجمه قرار می‌دهند.



 


 


دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنین تأکید کرد: روحانیت باید به تبعیت از رهبری توطئه دشمنان را که طرح سرایت دادن طرح ناامنی کشورهای اسلامی به ایران را دنبال می‌کند، خنثی کنند.



 


 


وی با بیان این‌که "برای ما الگو، امام علی (ع) و دیگر امامان هستند"، یادآور شد: امامان ما با مردم اهل سنت با اخلاق و به خوبی برخورد می‌کردند. سیاست آنها جذب و محبت به مردم اهل تسنن بود. سیاست جمهوری اسلامی نیز این است که از اسلام و مسلمین دفاع کند همچنان‌که در غزه و میان مردم فلسطین شاید یک شیعه هم پیدا نشود اما قوی‌تر از ایران حامی ندارد.



 


 


دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان این‌که "عده‌ای در داخل مدام از تفرقه سخن می‌گویند"، تأکید کرد که رفتار ائمه باید برای ما الگو باشد و باید برای ایجاد وحدت تلاش کنیم.



 


 


به گزارش ایسنا، یونسی همچنین در جمع خبرنگاران درباره حمایت مقام معظم رهبری از دولت گفت: مقام معظم رهبری با تعابیر شفاف حمایت خود را از دولت اعلام کردند تا دیگر بهانه‌ای برای کسانی که این دولت را برنمی‌تابند، نباشد.



 


 


وی با بیان این‌که "پشتوانه اصلی دولت، حمایت‌های رهبری است"، افزود: ایشان مکرر بر حمایت خود از دولت تأکید کرده‌اند اما مخالفان نمی‌خواستند بشنوند. این‌بار نیز شفاف‌تر از گذشته بر حمایت خود از دولت تأکید کردند.



 


 


یونسی در پایان خاطرنشان کرد: البته انتقاد از دولت آزاد است اما این دولت کوچک‌ترین رفتاری که موجب نظر منفی مقام معظم رهبری باشد، انجام نخواهد داد.



 


 


انتهای پیام



           
کد N395433

وبگردی