آفتاب

روحانی اهل سنت: غزه باید دغدغه اصلی مسلمانان باشد

روحانی اهل سنت: غزه باید دغدغه اصلی مسلمانان باشد

بجنورد - ایرنا - امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی راز و جرگلان در خراسان شمالی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین گفت: در شرایط کنونی باید غزه دغدغه اصلی مسلمانان باشد.

آخوند ˈرحیم صمدیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: رژیم جعلی و سفاک صهونیستی با حملات ددمنشانه به مردم بی دفاع غزه، دل تمامی مسلمانان و آزادگان جهان را به درد آورده است.

وی افزود: جنایات این رژیم از سوی تمامی ادیان الهی محکوم است زیرا آنان به زنان و کودکان رحم نمی کنند و بمبهای خود را بر سر آنان می ریزند.

این روحانی اهل سنت گفت: مجامع بین المللی در برابر این جنایات سکوت اختیار کرده اند و هیچ واکنشی در برابر آن ندارند لذا رژیم غاصب صهیونیستی را گستاختر و جسورتر کرده تا با خیالی آسوده دست به کشت مردم بزند.

وی اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از دولتهای به اصطلاح اسلامی و عرب نیز مسیر جنایتهای رژیم صهیونیستی را هموار کرده و به جای حمایت از مردم فلسطین، سنگ اشغالگران غاصب را به سینه می زنند.

او افزود: آنچه هم اکنون در غزه اتفاق می افتد و کودکان و زنان که هیچ وسیله دفاعی از خود ندارند مورد هجمه موشکها و بمبهای صهیونیست ها قرار می گیرند یک جنایت هولناک بشری است که در تاریخ نظیر آن کمتر اتفاق افتاده است.

وی بر ضرورت اتحاد کشورهای مسلمان تاکید و بیان کرد: در شرایط کنونی باید تمام دولتهای اسلامی متحد شوند و تلاش کنند تا غزه را از محاصره صهیونیستهای غاصب بیرون بیاورند.

او با بیان اینکه فلسطین هرگز با وحشیگری صهیونیستها از بین نمی رود و برای همیشه ماندگار خواهد بود افزود: رژیم صهیونیستی با کشتن کودکان معصوم آبروی انسانیت را از بین برده است.

امام جمعه اهل سنت راز و جرگلان افزود: کشورهای مسلمان باید به خود بیایند و با متحد شدن دست جنایتکاران را از کشورهای مظلوم منطقه کوتاه کنند.

10 درصد از جمعیت 867 هزار نفری استان خراسان شمالی را هموطنان ترکمن سنی مذهب تشکیل می دهند که در شهرستانهای بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند.ک/3

7184/626/660
کد N395303

وبگردی