آفتاب
یک عضو بنیاد باران:

دیدار رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی مقدمه‌ای برای تقویت وحدت ملی است

دیدار رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی مقدمه‌ای برای تقویت وحدت ملی است

یک عضو بنیاد باران با اشاره به دیدارهای رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی جناح‌های مختلف کشور اظهار کرد: این دیدارها می‌تواند مقدمه‌ای برای هم‌افزایی و وحدت ملی شود.

حمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "وحدت ملی یکی از اصلی‌ترین پیش‌نیازهای توسعه کشور و اجرای برنامه‌های پنج‌ساله و سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام است"، افزود: این دیدارها موجب ایجاد وحدت ملی می‌شود.

وی ادامه داد: وحدت ملی مقدمه‌ای برای همکاری و هم‌افزایی در جهت اهداف تعیین‌شده و پشتوانه ارزشمندی برای موفقیت برنامه‌های دولت و سیاست‌های ابلاغی رهبری مثل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. ما برای تحقق برنامه‌های چشم‌انداز به همگرایی نیاز داریم و باید وحدت ملی را در این راستا تقویت کنیم.

کلانتری با اشاره به اینکه "در دولت گذشته نه تنها در جهت هم‌افزایی اقدامی نشد، بلکه زمینه‌های اختلاف افزایش یافت"، خاطرنشان کرد: اعتدال، شعار دولت یازدهم است و اکنون همه نیروهای وفادار به انقلاب، نظام، منافع ملی، استقلال و خودکفایی باید حول محور اعتدال دور هم جمع شوند و اختلافات را کنار بگذارند؛ البته همه می‌توانند صاحب نقطه‌نظرات مختلف باشند اما در اجرا باید حول محور مدیریت اجرایی کشور قرار بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با بیان اینکه "همواره برخی گروه‌ها به دولت‌ها نزدیک‌تر بوده‌اند"، گفت: برخی جریان‌های سیاسی نیز به این دولت نزدیک‌تر هستند اما سایر گروه‌ها هم باید از دولت حمایت کنند و به جای تخریب دولت به حمایت از آن روی بیاورند؛ بویژه در شرایط فعلی که کشور به اقدامات اساسی و همه‌جانبه در جهت رفع مشکلات رکود و تورم توأمان نیاز دارد.

وی در ادامه گفت:‌ اقدامات دولت برای برگزاری نشست با فعالان سیاسی قابل تقدیر است اما نباید به این نشست‌ها اکتفا کرد. در واقع این نشست‌ها باید مقدمه‌ای باشد برای تداوم تعاملات دولت و جریان‌های سیاسی. در این بین باید نقش افراد و نهادها در ایجاد همبستگی‌ها مشخص شده و بیان شود که چه اقداماتی موجب تقویت و چه اقداماتی موجب تضعیف دولت و نظام خواهد شد. به طور مثال نقش صداوسیما، مطبوعات، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس در تقویت وحدت ملی باید مشخص شود.

این عضو بنیاد باران در پایان تصریح کرد: دولت دارای اولویت‌هایی است که آن‌ها را در انتخابات به مردم وعده داده و همچنین اولویت‌هایی بر اساس برنامه‌های بالادستی وجود دارد. بنابراین برای مقابله با هدررفت ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور که نوعی تحریم داخلی است و نیز برای تحقق اولویت‌ها باید به سمت وحدت و هم‌افزایی پیش برویم.

انتهای پیام

کد N395238

وبگردی