آفتاب

مالزی ˈنور میسواریˈ را مسئول آدم ربایی ها در ایالت صباح دانست

مالزی ˈنور میسواریˈ را مسئول آدم ربایی ها در ایالت صباح دانست

کوالالامپور- ایرنا - وزیر کشور مالزی ˈنور میسواریˈ رهبر یک گروه منشعب شده از جبهه آزادیبخش ملی مورو در فیلیپین را مسئول عملیات تروریستی در ایالت صباح دانست.

به گزارش ایرنا، ˈاحمد زاهد حمیدیˈ روز چهارشنبه به ˈ نیو استریت تایمز ˈ مالزی گفت که تحقیقات نشان می دهد ˈنور میسواریˈ که از جبهه آزادیبخش ملی مورو جدا شده و در جنوب فیلیپین عملیات تروریستی انجام می دهد فرد پشت صحنه آخرین تهاجم مسلحانه در مالزی است.

بر اثر حمله روز شنبه هفته جاری مهاجمان به هتلی در جزیره ˈسمپورانˈ در ایالت صباح مالزی یک پلیس کشته و دو نفر نیز ربوده شدند.

وزیر کشور مالزی گفت که تحقیقات نشان داد این فرد فراری با استفاده از مزدوران عملیاتی را در ساحل شرقی ایالت صباح انجام می دهد.

به گفته وی، یک طرح بزرگتر در پشت این همه عملیات این گروه در ایالت صباح وجود دارد.

زاهد گفت پوتراجایا همکاری نزدیکی با فیلیپین برای مبارزه با آدم ربایان و تروریست ها در سولو و جزایر دور از ساحل شرقی صباح دارد.

وزیر کشور مالزی به نیروهای امنیتی در شرق این کشور دستور داد در صورت نزدیک شدن مهاجمان به مرزهای آبی که تهدیدی برای امنیت ملی این کشور محسوب می شود می توانند به سوی مهاجمان تیراندازی کنند.

ایالت صباح مالزی هم مرز با جنوب فیلیپین طی ماه های گذشته شاهد آدم ربایی های متعدد بوده است.

تا پیش از مقصر دانستن ˈنور میسواریˈ در این آدم ربایی ها وزیر کشور مالزی گروه سولو را برنامه ریز این حرکت های تروریستی می دانست .

منطقه لحد داتو در صباح و مجاورت مرزی فیلیپین 16 ماه پیش نیز شاهد عملیات ارتش و درگیری با 250 شبه نظامی ˈˈسولوˈ فیلیپین بود که به منطقه حمله کرده بودند.

شهر زامبومگا فیلیپین شهریور ماه سال گذشته دچار بحران شد و حدود 200 نفر از پیروان مسلح ˈنور میسواریˈ جدا شده از جبهه آزادیبخش مورو با هدف اعلام استقلال به این شهر هجوم بردند، اما نیروهای دولتی مجالی به آنها ندادند و این موضوع منجر به درگیری هایی شد و بیش از 100 نفر کشته شدند.

آساق**1611
کد N395212

وبگردی