آفتاب

حمایت اندونزی از آتش بس برای پایان کشتار رژیم صهیونیستی

حمایت اندونزی از آتش بس برای پایان کشتار رژیم صهیونیستی

کوالالامپور- ایرنا - وزیر امور خارجه اندونزی رژیم صهیونیستی را ظالم و فلسطینیان را مظلوم دانست و برای پایان کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط نظامیان این رژیم خواستار آتش بس در منطقه شد.

به گزارش ایرنا، در حالی ˈمارتی ناتالیگاواˈخواستار آتش بس در این منطقه شده است که شورای قانون گذاری فلسطین تاکید دارد طرح آتش بس مصر به مقام های حماس ارائه نشده است و پذیرش آتش بس نیز مشروط به لغو کامل محاصره نوار غزه، بازگشایی گذرگاه رفح و آزادی اسرای فلسطینی است.

وزیر خارجه اندونزی براساس گزارش روز چهارشنبه ˈآنتاراˈ خبرگزاری رسمی اندونزی، گفت ˈاگر وضعیت کنونی ادامه یابد مردم بی گناه رنج می برند و فکر می کنم آتش بس ضروری است.

وی تاکید کرد ˈالبته این موضوع روشن است که فلسطین مظلوم و اسرائیل ظلم می کند، اما ما از آتش بس و پایان وضعیت کنونی به خاطر مردم بی گناه فلسطین حمایت می کنیمˈ.

رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در حالی منکر حمله تازه به نوار غزه از هنگام آغاز آتش بس پیشنهادی مصر شد که منابع فلسطینی از ادامه حملات این رژیم به غزه خبر می دادند.

رژیم صهیونیستی به رغم ادعای پذیرش طرح آتش بس مصر، تهدید به تشدید حمله به غزه در صورت نپذیرفتن آن از سوی حماس کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که این رژیم تهاجم به غزه را تشدید خواهد کرد.

در تهاجم رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه تا روز سه شنبه بیش از 190 فلسطینی شهید و بیش از یکهزار و 400 تن زخمی شدند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: با طرح آتش بس مصر مخالف است، زیرا این طرح هیچ تفاوتی میان فلسطینی ها و رژیم اشغالگر قدس قائل نمی شود.

آساق**1611
کد N395209

وبگردی